مهاباد؛

برگزاری همایش نفی خشونت ازدیدگاه اسلام در بوکان

همایش نفی خشونت ازدیدگاه اسلام باحضورجمعی از روحانیون واساتید علوم دینی جنوب استان آذربایجانغربی در بوکان برگزارشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، شهرستان بوکان امروز میزبان رویدادی درخور توجه بود رویدادی در باره نرمی و مدارا و دوری از تندروی وتند خویی با عنوان نفی خشونت در دین اسلام.

در این همایش چند تن از روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه در باره خطر گروههای تندرو درمخدوش کردن چهره پرعطوفت اسلام ، نقش دشمنان اسلام در شکل گیری جریانهای تکفیری،لزوم حفظ اتحاد اسلامی در شرایط کنونی و مردود بودن هر گونه تفکرتندروانه سخنانی ایراد کردند.

حجت الاسلام حیدرعلی پوراحمدی دبیرهمایش هدف از برگزاری این همایش را معرفی جایگاه اسلام ناب محمدی و پیامبر اسلام(ص) دانست که موجب خیر و برکت برای مسلمانان شود.

حجت الاسلام عسکر فعال آذر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی هم گفت:امنیت و آسایش کنونی ایران اسلامی مدیون وحدت و همدلی مردم و همزیستی برادرانه اقوام و مذاهب مختلف است.

در ادامه ماموستا عبدالرحمان قلابندی و جلال حمزه زاده از اساتید حوزه و دانشگاه هم در سخنانی استکبار جهانی و صهیونیسم را عامل اصلی ترویج خشونت و بوجود آمدن گروههای تندرو درجهان اسلام دانستند.

ماموستا رحمان خلیفه زاده امام جمعه بوکان هم در این همایش اسلام را دین رأفت ومهربانی برشمرد و خشونت را مغایر با آموزه های دین مبین اسلام دانست وگفت:تکفیری ها وتندروها دین اسلام را دستاویزی برای پیشبرد اهداف نا مشروع خود قرارداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.