یزد؛

افتتاح مرکز تحقیقات بیماریهای مشترک انسان و دام

مرکز تحقیقات بیماریهای مشترک انسان و دام ایران در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نبوی معاون مرکز مدیریت بیماریهای مشترک انسان و دام وزارت بهداشت گفت: این مرکز دارای آزمایشگاه تحقیقاتی است و پیش بینی می شود با اقدامات لازم در زمینه شناسایی و پیشگیری از عوامل شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام از شیوع آنها در کشور و استان پیشگیری شود . 

نبوی  اجرای طرحهای تحقیقاتی ،آموزش ،راههای پیشگیری و درمان بیماریهای مشترک انسان و دام،همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی خارجی و جلب همکاری مراکز مختلف در حوزه سلامت انسان و دام را از مهمترین اقدامات این مرکز برشمرد .

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت :در سال نود وچهارنسبت به سال نودو سه بیماری سل را بیست وسه درصد در کشورکاهش دادیم.

این مرکز تحقیقاتی با هدف پژوهشهای علمی -کاربردی در خصوص بیماریهای مشترک انسان و دام و شناسایی و پیشگیری از این بیماریهای در استان و منطقه جنوب شرق کشور راه اندازی شد.

جهان پیما افزود:درسال گذشته بیماری هاری و cchf را کاهش دادیم و آن را در استان سیستان و بلوچستان به صفر رساندیم. تب مالت ،سالک ،هاری و سیاه زخم از شایع ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.