معارضان، مذاکرات صلح سوریه را به تعویق انداختند/ادعای ریاض حجاب: ایران و روسیه در جنایت‌های اسد شریک هستند

معارضان سوری با طرح ادعاهای بی‌اساس و واهی، مذاکرات صلح ژنو را تا زمانی نامشخص به تعویق انداختند.

معارضان، مذاکرات صلح سوریه را به تعویق انداختند/ادعای ریاض حجاب: ایران و روسیه در جنایت‌های اسد شریک هستند
به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "ریاض حجاب،" مسئول هماهنگ کننده هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه، پس از به تعویق افتادن مذاکرات صلح سوریه در ژنو از جانب این هیئت، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی با طرح ادعاهایی گفت: "قطعنامه های سازمان ملل بر لغو محاصره، ورود کمک های انسان دوستانه، آزادسازی زندانیان سیاسی، توقف بمباران ها و اعدام ها تأکید داشته است. این درحالی است که تنها شش درصد از نیازمندان به کمک های انسان دوستانه دست یافته‌اند و جنگنده های دولت به بمباران غیرنظامیان و آواره کردن آنها ادامه می دهد."

"ریاض حجاب" مدعی شد: "از زمان آغاز مذاکرات، درد و رنج مردم سوریه به واسطه جنایت های دولت افزایش یافت. دولت به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است. نیروهای حزب الله از خروج جوانی گرسنه از شهر "داریا" جلوگیری کردند تا اینکه این جوان جان باخت. آنچه اکنون در سوریه جریان دارد، در زمان آلمان نازی هم اتفاق نیفتاده بود."

او در بخش دیگری از ادعاهای بی اساس خود افزود: "ایران و روسیه نیز در جنایت های بشار اسد شریک هستند. در حالیکه مردم ما از شدت بمباران و گرسنگی می میرند، نمی توانیم به مذاکرات ادامه دهیم. ما از دی میستورا می خواهیم تا جدول زمانی معینی را برای تحقق گذار سیاسی مشخص کند."

این معارض سوری افزود: "امکان ندارد مادامی که بشار اسد هست، راه حلی وجود داشته باشد. دولت به دنبال راه حلی سیاسی نیست؛ چرا که می داند این راه حل، به معنای پایان موجودیتش است. نه بقای بشار اسد را می پذیریم و نه هرگونه معامله دیگر را. از جنگجویان خود می خواهیم از جنگ با "اسد" باز نایستند. آتش بس پایان یافته است و دی میستورا باید به شورای امنیت بازگردد. ایران، علی رغم موافقت دولت با آتش بس، هزاران نیرو به سوریه فرستاده است. ما به عملیاتی سیاسی که عمر دولت را دراز می کند، تن نخواهیم داد. ما به دی میستورا ابلاغ کرده ایم که مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است."

"حجاب" افزود: "ما از آمریکا بسیار گله‌مند هستیم؛ چرا که خطوط قرمز بسیاری را مشخص کرد ولی خود بدان احترام نگذاشت. آمریکا باید به مسئولیت اخلاقی خود در قبال سوریه پایبند باشد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار