پشتیبانی اینفانتینو از طرح 40 تیمی شدن جام جهانی

مرد نخست فدراسیون بین المللی فوتبال دلایل خود را برای طرح برگزاری بازی های جام جهانی با حضور 40 تیم اعلام کرد.

پشتیبانی اینفانتینو از طرح 40 تیمی شدن جام جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اینفانتینو با اعلام حمایت از طرح یاد شده، هرگونه انتقاد نسبت به کاهش سطح کیفیت فوتبال در صورت اجرای این طرح را مردود دانست.

وی اعلام کرد: افزایش تعداد تیم های حاضر در یورو 2016 می تواند مهر تاییدی بر موفقیت پیش روی طرح 40 تیمی شدن جام جهانی شود.

بسیاری از افراد در همان زمان انتقاد می کردند که تقریبا نیمی از تیم ها حضور دارند، رقابت های مراحل گروهی خسته کننده خواهد بود، هیچ کسی راغب به تماشای بازی ها نخواهد بود.

اما ملاحظه کردید که همه چیز دقیقا برعکس شد و از زاویه دید ورزش حتی بسیار عالی بود. چرا که تیم های بیشتری از بخت صعود به مراحل بعدی برخوردار هستند. در واقع، تیم های بیشتری می توانند رویای راهیابی به مراحل بالاتر را در سر داشته باشند.

این طرح بر موضوع محبوبیت تیم ها تاثیر خواهد گذاشت، زیرا کشورهای بیشتری در جام جهانی حضور خواهند داشت. همان طور که در قاره اروپا می بینیم، کیفیت همچنان پابرجاست.

به جام جهانی گذشته نگاه کنید! کاستاریکا توانست تیم های انگلستان و ایتالیا را به راحتی حذف کند. فوتبال همین است!

اینفانتینو به طور کامل بیان کرد که چگونه 8 تیم دیگر از سرتاسر جهان در گروه ها توزیع خواهند شد.

او گفت: برای مثال، دو کشور از قاره افریقا، 1/5 تیم از منطقه کونکاکاف، 0/5 تیم از امریکای جنوبی،0/5 تیم از اقیانوسیه، 1/5 تیم از قاره آسیا که در مجموع به 39 تیم می رسیم.

آخرین تیم نیز در زمین فوتبال مشخص خواهد شد. البته تیمی که به بهترین شکل شایستگی داشته باشد، فرصت حضور در جام جهانی را خواهد یافت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار