سنندج؛

اخلاق مداری از ویژگی های بارز و برجسته ورزشکاران ایرانی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اخلاق مداری از ویژگی های بارز و برجسته جوانان ایرانی است که این ویژگی در ورزشکاران پر رنگتر است و ورزشکاران باید با رعایت اخلاق در جامعه به الگو تبدیل شوند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از ورزشکاران استان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت: در اسلام سلامتی و صحت جسم از جایگاه و ارزش ویژه ای برخوردار است و سلامت جسمانی یکی از عوامل رشد فرد محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود:خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن به مسلمانان توصیه می کند که تا می توانید قوی باشید و در تفاسیر آمده است که منظور از قدرت، هر نوع قدرت شامل نظامی و جسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مناسبت های ماه مبارک رجب گفت: دیدار با شما ورزشکاران عزیز استان با میلاد پر برکت امام جواد(ع) و امیرالمومنین(ع) تقارن پیداه کرده که امیرالمومنین علی(ع) الگوی ورزشکاران پهلوان است.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: شکست و پیروزی در بعضی مواقع بسیار حساس است و هم برای شخص و هم برای اطرافیان بسیار با اهمیت است و جوانان ما باید از شکست ها به عنوان پلی برای رسیدن به پیروزی استفاده کنند.

وی گفت: آمادگی جسمانی بسیار مهم است اگر افراد جامعه ای از نظر جسمی ضعیف باشند دشمن به آنها طمع می کند و جوانان ما باید از نظر جسمانی به حدی قوی و قدرتمند باشند که دشمنان از آنها بترسند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به داستان مبارزه طالوت با جالوت که در قرآن ذکر شده است بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که برای انتخاب طالوت در قرآن ذکر شده است آمادگی و برتری جسمانی طالوت بوده است.

وی افزود: در اسلام حفظ صحت و سلامت و توجه به جسم واجب شمرده شده است و اگر سلامت بدن به چیزی وابسته باشد آن چیز واجب می شود و اگر عباداتی مانند روزه که واجب است، برای انسان مضر باشد نه تنها جایز نیست بلکه چون برای جسم ضرر دارد حرام است.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: در اسلام یک قاعده فقهی وجود دارد که هر چیزی که به جسم انسان لطمه وارد کند و ضرر داشته باشد حرام است.

وی به مولفه های اساسی در سلامت جسمانی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های اساسی در سلامت جسمانی غذا می باشد که در قرآن توجه و مراقبت در خصوص سلامت غذا صریحا سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سلامت و صحت جسم در زندگی اهمیت بسیاری دارد چنانچه در آیات و ادعیه های فراوانی، درخواست سلامت و قوت بدن از خداوند، جزء دعاهای موکد است.

وی افزود: دو نعمتی که انسان معمولا به آن توجه نمی کند و زمانی که آنها را از دست می دهد از عدم بی توجهی خود پشیمان می شود یکی نعمت سلامتی و دیگری نعمت امنیت است.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: در شرایط سخت دنیای کنونی که استکبار جهانی هر لحظه در حال توطئه و دسیسه چینی برای برهم زدن امنیت و آرامش در کشورهای اسلامی است داشتن امنیت بسیار مهم است و ما بخاطر وجود امنیت در کشور، باید خداوند را شاکر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: تشویق و رسیدگی در بخش ورزش موجب رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی خصوصا در جوانان و نوجوانان می شود که می توانند افتخارات متعددی را برای سطح استان، کشور و حتی در سطح بین المللی کسب کنند.

وی گفت: بحث های مالی و اقتصادی در توسعه استعدادهای ورزشی موثر است اما ورزش نباید تحت تاثیر مستقیم مسائل اقتصادی و مادی قرار بگیرد و عدم حمایت های مالی نباید بهانه ای برای کم شدن فعالیت های ورزشکاران شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.