همدان؛

گرامیداشت نام شهید آوینی با تبیین فلسفه هنر انقلاب در همدان

حوزه هنری همدان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و در پاسداشت یاد و خاطره‌ی هنرمند «شهید مرتضی آوینی»، نشستی با محوریت تبیین ابعاد هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گرامیداشت نام شهید آوینی با تبیین فلسفه هنر انقلاب در همدانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این نشست که با عنوان «مباحث تئوریک فلسفه هنر انقلاب اسلامی» و با همکاری دانشگاه شهید مفتح همدان برگزار می‌شود، داوود میرزایی، عضو هیات علمی گروه فلسفه هنر دانشگاه بوعلی‌سینا به تبیین و ایراد سخن در باب هنر انقلاب اسلامی می‌پردازد.


مسئول واحد پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین رسالت هنر و پاسخ به این سوال است که انقلاب و هنر اسلامی در عصر حاضر چه انتظاری از هنر و هنرمندان متعهد دارد.

بیگ محمدی با اشاره به تفاوت‌های هنر انقلاب اسلامی با هنر غربی گفت: ریشه هر هنری در تفکری است که از آن نشات گرفته و به وجود آمده است، آنچه که در هنر غرب سراغ داریم مبتنی‌بر یک تفکر اومانیسمی است که انسان‌محوری سرلوحه آن است، در حالی‌که هنر انقلاب اسلامی مبتنی‌بر تفکر الهی و اندیشه‌هایی که ریشه در ابعاد خداجویانه انسان دارد، شکل گرفته است.

وی با اشاره به شهید آوینی به عنوان یکی از سردمداران هنر انقلاب اسلامی گفت: یکی از منحصر به‌فردترین افرادی که تفکر او به آسمان‌ها گره خورده شهیدآوینی بود و ویژگی خاص آثار او موجب شد تا شکلی از هنر را بیان کند که شاید با همه اشکال گذشته‌ آن متفاوت است.

بیک‌محمدی افزود: به همین منظور سالروز شهادت ایشان به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام گزاری، و حوزه هنری به عنوان متولی هنر متعهد و انقلابی هرسال در سالروز شهادت ایشان برنامه‌های متنوعی را جهت تبیین تفکر این شهید و بنیان‌های این نوع از هنر برگزار می‌کند.

وی گفت: نشست مباحث تئوریک فلسفه هنر انقلاب اسلامی که در ادامه‌ی برنامه های حوزه هنری استان همدان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد، ساعت 2 تا 4 روز 31 فروردین در سالن جلسات دانشگاه شهید مفتح میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.