شهردار تهران در مراسم افتتاح خط و ايستگاه مترو مجموعه نمايشگاه های شهر آفتاب:

راه اندازی 6 كيلومتر مترو حدفاصل شاهد تا ايستگاه شهرآفتاب/إتمام 7خط مترو تا پايان مديريت شهری

شهردار تهران گفت: امروز بزرگ‌ترين ايستگاه شهر تهران با طول 6 كيلومتر در حد فاصل شاهد تا ايستگاه شهر آفتاب راه اندازی شد.

راه اندازی 6 كيلومتر مترو حدفاصل شاهد تا ايستگاه شهرآفتاب/إتمام 7خط مترو تا پايان مديريت شهریبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قاليباف شهردار تهران در حاشيه مراسم افتتاح خط و ايستگاه مترو مجموعه نمايشگاه های شهر آفتاب كه امروز (دوشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه امروز علاوه بر افتتاح 6 كيلومتر خط مترو بزرگ‌ترين ايستگاه شهر تهران نيز افتتاح می شود، اظهار داشت:يكی از ويژگی های اين خط اين است كه به يكی از مهم ترين مجموعه های شهری يعنی فرودگاه امام خمينی(ره) منتهی می شود.

وی با بيان اين‌كه شهرداری تهران امروز كاری را كه بيش از دو دهه روی زمين باقی مانده بود راه اندازی كرد، گفت:ان شاالله مجموعه شهر آفتاب هفته های آينده به بهره برداری می رسد و يكی از مهم ترين مشكلات شهر تهران يعنی آلودگی هوا برطرف می شود.

شهردار تهران با اشاره به اين‌كه بهره برداری از اين خط مترو كار آسانی نبود، بيان كرد: هرچند این متراژ با توجه به مجموعه فعاليت های كارمندان شهرداری كه به طور معمول بالغ بر 700 متر تونل كه در هفته حفر می كنند كار سختی نبود اما در مقابل برخی شهرها در کشور وجود دارند که ده‌ها سال است در امر ساخت مترو فعال هستند اما هنوز نتوانستند شش کیلومتر از مترو را به بهره‌برداری برسانند.

قاليباف با اشاره به اين‌كه مجموعه شهر آفتاب طی هفته‌های آینده افتتاح می شود، افزود: از جمله چالش‌های مهم تهران بحث مشکلات نمایشگاه بین‌المللی در داخل شهر بود و این در حالی‌است که در شهرهای بزرگ نمایشگاه‌هایی که بیش از 200 هزار مراجعه‌کننده دارند باید در خارج شهر برگزار شوند.

وی با بیان این‌که با رسيدن خط مترو به شهر آفتاب یکی از چالش‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مقیاس برطرف می شود، تصريح كرد: در همين راستا شهرداری توانست یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم را برطرف كند.

شهردار تهران گفت: وارد شدن مترو به شهر آفتاب به دو دانشگاه و یک حوزه علمیه نیز کمک زیادی کرد كه طی پانزده ماه آینده نيز اتفاقات مهمی صورت می گيرد.

*افتتاح 100 كيلومتر خط مترو در يك دهه ی اخير 

قالیباف در ادامه با بیان این‌که در دو دهه اول احداث قطار زيرزمينی تنها 80 کیلومتر مترو ساخته شد، اظهار داشت: اما از سال 84 تا 94 بالغ بر 100 کیلومتر مترو در پایتخت افتتاح شد.

وی با بیان این‌که در 15 ماه آينده  100 کیلومتر مترو دیگر به چرخه حمل و نقل اضافه می شود،گفت: بر اساس پيش بينی های ما می‌توان با یک تلاش مضاعف طی 15 ماه و تا پایان دوره چهارم شورای شهر و مدیریت فعلی شهری مجموعه اقدامات 10 ساله را به پایان برسانیم .

شهردار تهران ادامه داد: در همين راستا می توانيم خط 6 و 7 مترو را كه به طول 70 کیلومتر است تا 1.5 سال آينده به پايان برسانيم.

قاليباف با اشاره به اين‌كه طول خط مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) 32 کیلومتر است، تصريح كرد: بر اين اساس پرونده خطوط متروی پایتخت با 300 کیلومتر به اتمام می‌رسد و بزرگ‌ترین کار عمرانی در بدترین شرایط مالی طی 15 ماه آینده می‌تواند محقق شود.

شهردار تهران با بیان این‌که در خصوص تامين واگن های قطار با مشكلاتی مواجه هستيم، اظهار داشت:در این خصوص شرمنده مردم هستیم چرا که زیرساخت‌ها آماده هستند اما واگن به تعداد لازم وجود ندارد ، بر همین اساس سر فاصله  قطارها در برخی ازخطوط زیاد است.

وی گفت: درصورتی كه بر اساس قول دولت به شهرداری تخصیص واگن‌ها صورت گيرد ظرفیت مترو به دو برابر افزایش پيدا می كند ،همچنين هر 2.5 دقیقه یک قطار عبور می كند و ظرفیت 3.5 ميليون جابجایی مسافر به 10 میلیون نفر افزايش پیدا خواهد کرد.

*برنامه های شهرداری تهران در سال 95 

قالیباف در ادامه این بازدید در خصوص مجموعه فعالیت های پیش روی شهرداری تهران بیان کرد: اتصال شمال به جنوب بزرگراه های شهیدهمت، شهید حکیم، اتوبان کرج و جاده مخصوص و جاده قدیم را از دیگر اقدامات عمرانی در حال اجرا است و همجنین  در این مسیر پل صدر در حال اجرا است .

شهردار تهران ادامه داد:  تکمیل اتوبان یادگار امام (ره) و ادامه اتوبان دولت آباد به عنوان دیگر پروژه های عمرانی شهر تهران است.

وی در خصوص  مجموعه تئاتر پردیس خاوران و مرکز هنرهای نمایشی صبا تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم هر چه سریع تر مجموعه پانورامای فتح خرمشهر که از کارهای بی نظیر دیجیتالی است را در باغ موزه دفاع مقدس به اتمام برسانیم.

قالیباف با بیان این‌که یکی از برنامه های شهرداری تکمیل کردن هفت رود دره تهران است، بیان کرد: در همین راستا رودخانه کن و مجموعه فرحزاد در اولویت کاری قرار دارند که قطعا پس از سیل ایجاد شده رودخانه کن را ترمیم می کنیم .

شهردار تهران در خصوص  انتقال عوارضی اتوبان تهران – قم از محل فعلی اظهار داشت:  با هماهنگی صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی، عوارضی از سال 95 به بعد از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) منتقل می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
جناب اقای دکترقالیباف لطفا فکری هم جهت راه اندازی خطوط مترو در (منطقه 15تهران-مشیریه ) بکنید.
آخرین اخبار