سخنگوی ائتلاف معارضان سوریه استعفا داد

منذر خدام عضو دفتر اجرایی و سخنگوی ائتلاف معارضان سوریه همزمان با سومین دور مذاکرات ژنو کناره گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خدام سخنگوی «تشکل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک» سوریه در مصاحبه با روزنامه الوطن چاپ سوریه گفت یک هفته پیش از عضویت در تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک استعفا دادم.

خدام علل استعفای خود را موضوعات متعددی خواند و افزود من از نتایج نشست ریاض (نشست مخالفان سوری خارج نشین در ریاض) راضی نبودم، عملکرد همکاران حزبی ام در این نشست خوب نبود و نقش پررنگی در هیئت مذاکره کننده ؛ معارضان سوری نداشتند و عملکرد شورای عالی مذاکرات مخالفان سوری نیز رضایت بخش نبود.

تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک 3 نماینده در هیئت مذاکره کننده ائتلاف ریاض (ائتلاف مخالفان سوری وابسته به نظام سعودی) دارد و حسن عبدالعظیم هماهنگ کننده کل این تشکّل در دور دوم مذاکرات صلح سوریه، در ژنو بود و هم اکنون نیز در همین شهر سوئیسی برای مشارکت در دور سوم مذاکرات به سر می برد.

منذر خدام چندی پیش از هیئت مذاکره کننده ائتلاف ریاض خواسته بود از درخواست «کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت ؛هرچه زودتر دست بردارند» و به جای این خواسته، با بشار اسد در انتخاباتی سالم و تحت نظارت بین المللی رقابت کند.

خدام آن زمان در صفحه شخصی خود نوشته بود که برای اولین بار وزارت خارجه آمریکا مبارزه ارتش سوریه با داعش و جبهه النصره را باارزش خواند و جبهه النصره و متحدانش را عامل نقض آتش بس در مناطق حومه حلب و ادلب دانست.

خدام خطاب به معارضان سوری خارج نشین نوشت تلاش ها در دور آتی مذاکرات باید معطوف به مسائل تشکیل دولت انتقالی (موقت)، اختیارات این دولت و تدوین قانون اساسی شود و شما احتمالاً در بررسی این مسائل پیشرفتی به دست خواهید آورد ولی اگر بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت تأکید و پافشاری کنید، چیزی به دست نخواهید آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار