تبریز؛

موش و گربه در تبریز به روی صحنه می رود

كارگردان جوان تبريزى از اجراى نمايشنامه خوانى منظومه فاخر و طنز «موشگربه» در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یوسف اکبرزاده افزود: این نمایش که  از کتاب  موش وگربه ،عبید زاکانی شاعر و نویسندهٔ طنزپرداز فارسی‌زبان قرن هشتم هجری  برگرفته شده به مدت دو هفته همه روزه از ساعت ١٩ در تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشسرا اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرا متفاوت این اجرا نسبت به دیگر نمایش ها،اصلی ترین ويژگى هاى اجراى اين نمايشنامه خوانى را استفاده از هنرمندان جوان آذربايجانى دانست كه به طور حتم در آينده حرف های زیادی براى گفتن در این عرصه خواهند داشت.
اكبرزاده با بيان اينكه سيدحسين فدايى نويسندگى اين نمايشنامه خوانى را به عهده گرفته، اظهار کرد: هنرمندان جوان استان همچون بهرام حسن بابایی، امین حاجی اکبری، بهزاد حقیقت، فرید ادهمی، فرناز منتظر ظهور، مهدی نورزاد لاله، مهدی کریمی، ماکان صالحی، یاسمین پور عیسی، هدی پورفنان و نادیا پشمچیک در این برنامه نمايشنامه خوانى خواهند كرد.
اکبرزاده خاطر نشان کرد: ناهید خدادادی،سنا پورسعیدی و میر میلاد مهدیزاده  دستیاری کارگردانی ،علیرضا ولیپور اجرای موسیقی این نمایش را بر عهده دارند.

موش و گربه  در تبریز به روی صحنه می رود

منظومه موش و گربه قصیده‌ معروف انتقادی و طنز عبید زاکانی است که  در این منظومه، گربه‌های کرمان پس از بستن عهد و فریب موشان، عهد خود را می‌شکنند و جنگ بین موشان و گربه‌ها در بیابان‌های فارس درمی‌گیرد. ابتدا لشکر موشان پیروز شده و شاه گربه‌ها را گرفتار می‌کنند در ادامه گربه ریسمان را با دندان پاره کرده و به‌موش‌ها حمله‌ور می‌شود و آن‌ها را شکست می‌دهد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار