شهرکرد؛

مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال برطرف شود

استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال در این استان شد.

335 واحد تولیدی و صنعتی غیر فعال در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی، در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، با حضور علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور در شهرکرد گفت: 335 واحد تولیدی و صنعتی در این استان غیرفعال و با مشکل نقدینگی مواجه است که باید با تعامل و تلاش مضاعف مشکلات واحدهای راکد را برطرف کرد.

وی افزود: عدم تأمین آب، نبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی و مشکلات با دستگاه های خدمات رسان از مهم ترین مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری است.

سلیمانی اضافه کرد: با تأمین حدود پنچ میلیارد ریال اعتبار، مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی و تأمین زیرساخت های این واحد ها برطرف می شود و برای 9 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر، 10 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان تعطیل است، که این میزان از میانگین کشوری بسیار کمتر می باشد.

سید نعیم امامی افزود: تحریم های اقتصادی و سوء مدیریت از جمله عوامل مهمی بود که در سال های گذشته منجر به کمبود و نبود نقدینگی و سرمایه در گردش و بدهی فعالان بخش صنعتی به بانک ها شد.

هم اینک 29 ناحیه و شهرک صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.