در نشست خبری مطرح شد:

نرخ بیكاری 10.4 درصدی تا پایان دولت تك رقمی می شود!/اعطای وام و مجوز بستر ساز ایجاد شغل نیست

معاون توسعه، اشتغال و كارآفرینی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاش هستیم براساس دستور رئیس جمهور نرخ بیكاری 10.4 درصدی را تا پایان دولت كنونی تك رقمی كنیم.

نرخ بیكاری 10.4 درصدی تا پایان دولت تك رقمی می شود!/اعطای وام و مجوز بستر ساز ایجاد شغل نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛عیسی منصوری معاون توسعه ،اشتغال و كارآفرینی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی در نشست خبری که امروز (یكشنبه)برگزار شد با بیان این‌كه آنچه موجب ایجاد وضعیت فعلی اشتغال در كشور شده سیاست های نامتوازن در گذشته است، اظهار داشت:در تلاش هستیم قوانینی كه مبتنی بر چارچوب دهه ی 50 هجری شمسی است را با بستر سازی برای بخش خصوصی بهبود ببخشیم.

وی گفت:در حال حاضر بخش قابل توجهی از ارزش افزوده در تهران توزیع می شود، همچنین بیش از 50 درصد از تسهیلات و منابع بانكی نیز در مركز است كه تمامی این مسائل نشان دهنده ی وجود مشكلاتی بزرگ در ساختار است.

معاون توسعه، اشتغال و كارآفرینی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در همین راستا در تلاش هستیم در بسته ی اشتغال، زمینه ای را فراهم كنیم تا بخش خصوصی و جامعه از  ظرفیت خود در این بخش استفاده كند.

وی با اشاره به بسته اشتغالی جديد دولت، بيان كرد: در سال 94 با احتساب ریزش ها 677 هزار شغل ایجاد شد كه درصدد هستيم در طرح جديد حداقل 200 هزار شغل ايجاد كنيم.

منصوری گفت: هم اكنون طرح حكمت با هدف شناسایی بیشترین رشته های متقاضی در 200 شهرستان آغاز به كرده است.

معاون اشتغال و توسعه كارآفرينی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی با فرض ثابت بودن نرخ مشاركت تصريح كرد: سالانه به ايجاد ٨٠٠ هزار شغل در كشور نياز داريم.

وی افزود: دولت فکر می‌کند که به عنوان یک سرمایه‌گذار باید نقش‌آفرینی کند، در حالی که بخش خصوصی با استفاده از تمام امکانات خود می‌تواند به بازار اشتغال کمک کند، به همين علت تسهیل حرکت بخش خصوصی برای نقش‌آفرینی در رشد اقتصادی  از جمله دستور كارهای ما در اين بسته است.

منصوری با بيان اينكه در طرح حرکت، از طریق مدیریت مصرف و انرژی در کنار حفظ محیط زیست، بیش از 200 هزار شغل ایجاد مي شود اظهار داشت:در همين راستا با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مشاوره ذخیره انرژی مازاد مصرفی در ساختمان‌ها، اشتغال ایجاد می‌شود.

معاون اشتغال و توسعه كارآفريني وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي افزود: وزارت کار به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها برای تسهیل شرایط ایجاد اشتغال و در این باره آموزش‌های مهارتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعالييت مي كند.

**در طرح مديريت منابع مصرفی برای بيش از ٢٠٠ هزار تن اشتغال ايجاد می شود 

وی در ادامه با بيان اینکه در طرح مدیریت منابع مصرفی، اجراي 2 سناریو اشتغال برنامه ريزي شده است گفت: بر همين  أساس در سناریوی اول 35 هزار نفر و در سناریوی دوم 71 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با توجه به تعریف پروژه‌های مختلف شاغل مي شوند.

منصوری با اشاره به اينكه رشد اقتصادی همراه با اشتغال و کاهش فقر محور اصلی بسته اشتغالی دولت است ادامه داد: مهمترین رویکرد در بسته اشتغالی رشد فراگیر و همراه با اشتغال است كه بر اين أساس از سال گذشته طرح تکاپو را در برخی استان‌ها به عنوان پایلوت آغاز شده بود و در سال 95 بسته حركت را در دستور کار خود داريم.

معاون اشتغال و توسعه كارآفرينی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی گفت : در صورتی كه فعاليت ها بر اساس برنامه ريزی انجام شود علاوه بر ذخیره حجم قابل توجهی انرژی، كاهش آلودگی محیط زیست و پیامدهای هزینه‌های بیماری‌هایی ناشی از این آلودگی‌های زیست محیطی کاهش می‌یابد.

وی افزود: همچنين علاوه بر اين موارد مهمترین مزیت این طرح ذخیره منابع مالی است كه البته برای تحقق اين امر نیازمند شرکت‌ها و افرادی هستیم که این کار را در قرارداد با وزارت کار، وزارت نفت و مالکان بخش خصوصی انجام دهند.

**پيش بينی ايجاد ٢٠٠ هزار شغل در ١.٥ سال آينده 

منصوری اظهار داشت:تا 1.5 سال آینده درصورتی که ظرفیت‌ها فراهم شود، حدود 221 هزار شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و توسعه كارآفرينی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه لايه مختلف طرح حركت را دنبال می کنیم، تصريح كرد:در لایه اول به دنبال طرح‌های خرد هستیم، در گام دوم رسته فعالیت‌هایی که در اولویت هستند را حمایت می‌کنیم؛ یعنی 20 درصد رسته فعالیت‌هایی که 80 درصد اشتغال هر استان را در پوشش می‌دهند، شناسایی کرده‌ایم؛ در برخی از استان‌ها از سال گذشته شناسایی را شروع و در برخی استان‌ها اجرا را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اينكه بسته حرکت بسته اصلی اقتصاد مقاومتی در كشور است، بيان كرد: در این طرح زمینه برای فعالیت بخش خصوصی را فراهم می کنیم.

منصوری در ادامه در خصوص منابع اشتغال زایی اظهار داشت: در چند سال اخیر منابع خوبی به اشتغال اختصاص نیافته است و بیشتر منابع صرف فعاليت هايی همچون هدفمندی یارانه‌ها شده است.

معاون اشتغال و توسعه كارآفرينی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی با بيان اينكه سال گذشته مقرر شده بود از لایحه بودجه سال 94 حدود 4 هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها جهت یارانه تولید و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص داده شود، گفت: متأسفانه اين امر محقق نشد و به همين دلیل در سال 95 به دنبال رشته فعالیت هایی می‌رویم که محور و محرک اشتغال هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
وقتی کسی سابقه کاری نداشته باشه بهش یک کار معمولی هم نمیدن، ا دولت با وام به جوانی که هیچ تجربه کار آفرینی نداره، و در اولین روز بی تجربگی پول وام را هم به باد میده و بدهکاری هم به بیکاری آن فرد اضافه میشه !
پس دولت باید اشتغال زایی بکنه نه اینکه وام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
فقط حرف