در گفتگو باشبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی؛

سیف: هر پیشنهادی را برای کاهش تولید نفت رد می‌کنیم/ در پی بازپس‌گیری حقمان هستیم

رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد تهران هرگونه پیشنهاد را درخصوص کاهش تولید نفت رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان بی‌سی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در گفتگو با این شبکه خبری، هرگونه پیشنهاد درخصوص کاهش تولید نفت ایران را رد کرد. 

وی در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول در واشینگتن گفت درخواست از ایران برای تثبیت تولید در این مقطع زمانی ناعادلانه است. 

وی افزود: «اقدامات کنونی ایران تلاش برای بازگرداندن و تضمین سهم خود در بازار است. درخواست عربستان از ایران درخواستی عادلانه یا منطقی نیست.»

سیف به سی ان بی‌سی گفت ایران به عنوان عضو اوپک سهمی برای تولید روزانه دو میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت دارد. 

سیف افزود: «ایران اکنون در تلاش برای بازپس‌گیری سهمی است که حق آن است بنابراین ما این روند را ادامه می‌دهیم و این مسیر اصلی اقتصاد ماست.» 

وی در ادامه گفت: دیگر کشورهای عضو اوپک مسئول کاهش شدید بهای نفت هستند که تاکنون بیش از ۳۷ درصد کاهش یافته است. 

سیف ادامه داد: «این درخواست از جانب کشورهایی مطرح می‌شود که مسئول این مازاد تولید در بازار هستند چرا که آن‌ها فرای سهمشان نفت تولید کرده‌اند و من فکر می‌کنم این مازاد تولید از جانب آن‌ها عادلانه نیست.» 

وی سپس گفت این نظر شخصی وی است و تصمیم نهایی درباره این موضوع را بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، می‌گیرد. 

مقامات عربستان سعودی بار‌ها در مناسبت‌های متعدد اعلام کرده‌اند با تثبیت تولید نفت زمانی موافقت می‌کنند که ایران نیز همین روند را در پیش گیرد. تحلیلگران معتقدند بعید است این دو رقیب به اجماعی در کوتاه مدت دست یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار