تورم سبب برنامه‌زدگی در کشور شد

جلالپور گفت: تورم سبب بروز بیماری برنامه‌زدگی در کشور شده است بطوری که مدیران برنامه‌ها را رها کرده و اقتضائی عمل می‌کنند.

دولت باید حمایت گسترده‌ای از بخش خصوصی صورت دهد
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در اولین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در سال 95 گفت: سال گذشته سال سخت اقتصاد ایران بود علاوه بر اینکه نتوانستیم از رکود عبور کنیم ، به خاطر افت قیمت نفت دولت توانایی پرداخت بدهی‌های خود و پیمانکاران را نیز نداشت.

وی در ادامه اظهار داشت:اقتصاد ایران نیازمند ثبات، امنیت و آرامش و انگیزه است و در حال حاضر نگرانی هایی در خصوص رقابت‌های جناحی و آسیب سیاسی‌کاری‌ها به بدنه اقتصاد وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: اتاق از بابت عدم اهمیت مسئولین کشوری و توسعه بخش خصوصی نیز نگران است.

وی در ادامه اظهار داشت: از دولت انتظار می رود تا همان گونه که سرمایه‌های خود را برای توسعه بخش دولتی به کار می‌گیرد از بخش خصوصی نیز جهت توسعه و کارآفرینی حمایت‌های گسترده‌ای به عمل آورد و بخش خصوصی را در برنامه‌های اقتصادی خود ارجح قرار دهد.

جلال پور عنوان کرد: در حال حاضر ارزیابی مدیران طبق برنامه صورت نمی‌گیرد و این امر می تواند ثبات را به مخاطره اندازد.

وی اذعان داشت: در سال گذشته توسعه چشمگیری در بحث روابط بین‌المللی داشتیم و کشورهای مختلف برای بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در ایران پیش قدم شدند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران باشاره به تصویب جزییات برنامه بودجه سال 95 در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم تا نگاه ویژه‌ای در تعیین تکلیف بودجه برای پرداخت بدهی‌های دولتی به بخش خصوصی و پیمانکاران شود، همچنین کاهش فشارهای مالیاتی به بنگاه‌ها و اهمیت دادن به زنده نگه داشتن بنگاه‌های خصوصی به عنوان سرمایه ملی از دیگر انتظارات بخش خصوصی به شمار می‌آید.

وی در پایان اظهار داشت: تورم سبب بروز بیماری برنامه‌زدگی در کشور شده است بطوری که مدیران برنامه‌ها را رها کرده و اقتضائی عمل می‌کنند شاید مهمترین نیاز کشور برنامه‌زدایی باشد تا بتوان برنامه‌محور شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، جلال پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بهترین برنامه برای اقتصادوسیاست پرهیزازاسراف درروابط ومصرف کالاهست
آخرین اخبار