نیویورک پست: عربستان چطور آمریکا را به شکلی خطرناک تهدید می‌کند/ خطر عربستان، بسیار بیشتر از تهدید ایران

نیویورک پست در گزارشی جنگ فرقه‌ای عربستان علیه شهروندان آمریکایی را به مراتب خطرناک‌تر از درگیری با ایران قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک پست در مطلبی به قلم «رالف پیترز» نوشت: ایران در حال حاضر دشمن خارجی آمریکا است؛ اما عربستان سعودی با حضور فعال در داخل آمریکا و مسموم کردن مردم ما با افکار فرقه وهابی، دشمن داخلی آمریکا محسوب می‌شود. هر چقدر ایران در تحقیر کردن ملوانان آمریکایی موفق بود، ولی این سعودی‌ها هستند که با به بند کشیدن روح صدها میلیون مسلمان، متهم به بربریت هستند و از پیوستن مردم مسلمانشان به جهان مدرن ممانعت می‌کنند.

پیترز با گذری به آمار و ارقام به بررسی هزینه و تعداد مراکز مذهبی در عربستان پرداخته و آورده است: عربستان سعودی هزینه تأسیس بیش از 80 درصد مساجد آمریکا را می‌پردازد. هدف اصلی این کشور رواج فرقه وهابیت در سایه تعلیمات اسلامی است تا به این وسیله اعلام کند که دین اسلام از سایر ادیان برتر است و ادیان دیگر را در برابر آن تضعیف کند.

در بخشی از این مطلب آمده است: سعودی‌ها به دنبال جلب جمعیت مسلمانان در آمریکا هستند ولی نمی‌خواهند مسلمانان آمریکایی باشند. عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس با اتکا به ثروت نفتی خود به دنبال بازگرداندن مسلمانان به فرهنگ گذشته هستند تا از این طریق به گسترش خشونت در جهان دامن بزنند. عربستان سعی در تشدید شکل‌گیری گروه‌های تروریستی دارد. تا زمانی که عربستان و کشورهای هم‌پیمانش از درآمد سرشار نفتی برخوردار باشند، توانایی و قدرت آن‌ها در به سرانجام رساندن این هدف روزبه‌روز بیشتر خواهد شد. در حال حاضر عربستان به مدد درآمد نفتی، هزینه تبلیغات وهابیت را در کشورهای مختلف بر عهده گرفته است. مبلغان وهابیت هم اکنون از سنگال تا کنیا و از پاکستان تا اندونزی به انجام وظیفه مشغول هستند.

هر اندازه سیاست‌گذاران سعودی به تأسیس مدارس مذهبی و مراکز تبلیغ وهابیت همت گماشته‌اند، به همان اندازه از تأسیس مراکز بهداشتی و بیمارستان و حتی کمک به پناه‌جویان مسلمان دوری می‌جویند. این در حالی است که با تأسیس هزاران مسجد و مرکز اشاعه فرقه وهابی، سعی در آموزش‌وپرورش انسان‌ها و آمادگی آن‌ها برای پذیرش این فرقه دارند. عربستان از اسلام انتزاعی گریزان است و هر چه بیشتر به نابودی پیروان آن اهتمام دارد تا زمینه را برای اسلامی که خودساخته است، فراهم کند. در این مسیر گروه‌های تروریستی که امروزه انواع مدل‌های آن روی کار آمده اند، در مناطق مختلف جهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این گروه‌ها علاوه بر تبلیغ افکار مسموم وهابیت، با ایجاد رعب و وحشت زمینه را برای پیوستن اجباری به این فرقه فراهم می‌کنند. پول عربستان حتی قادر به خرید سکوت مقامات آمریکایی در برابر فعالیت این گروه‌های تروریستی است.

به عقیده نویسنده، آمریکا یکی از کشورهایی است که به شدت تحت تأثیر آموزه‌های فرقه وهابی قرار دارد. این فرقه علاوه بر تأسیس صدها مسجد و مراکز مذهبی، از متون یهودی که آمیخته به افکار وهابیت است برای جلب نظر غیرمسلمانان بهره می‌برد. عربستان از طریق عوامل مذهبی خود در آمریکا، بر جامعه مسلمان این کشور به خوبی تأثیر می‌گذارد و با استفاده از قوانین آمریکا، به اشاعه افکار وهابیت و متون وابسته به آن می‌پردازد.

در انتهای این گزارش آمده است: جنگ با ایران همچنان موضوعی تراژیک است؛ اما جنگ عربستان با راه‌اندازی جریان وهابیت علیه شهروندان آمریکایی به مراتب خطرناک‌تر و غم‌انگیزتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
یاد روزهای قبل از جنگ ایران و عراق میافتم که ما عین کبک سرمون رو کرده بودیم تو برف و خطر بالقوه جنگ رو نمیخواستیم ببینیم و حتی بعد از تهاجمات اولیه عراق هم میگفتیم انشاالله گربه است !
حالا هم یه جور دیگه داریم خودمون رو میزنیم به خواب . آمریکا داره عربستان رو تا خرخره مسلح میکنه و برای حمله به ایران ترغیبش میکنه اونوقت ما نشستیم در مورد دشمنی آمریکا و عربستان مشاعره میکنیم . واقعا که !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
جنگ بین ایران و عربستان . باعث نابودی عربستان و خسارات سنگین به ایران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
آقایان نه آمریکا کاره ای است نه ال سعود این صهیونیستها هستن از زمان حضور ادم تا الان تنها قومی که با حق مخالفت کرده یهود بوده یهودیان در تمام دوران وبا تمام پیامبران مخالفت کروه اند تا به امروز هرکجا جمعی از یهودیان باشند آنجا روی آرامش بخود نخواهد دید هرروز به یک اسم ویک فرقه یک روز بهائیت یک روز وهابیت یکروز داعش یک روز طالبان و...... درتمام جنگها دنیا چه جهانی چه منطقه ای درتمام چنایتها دست کثیف صهیونیست پشت آن هست متاسفانه تمام مردم کشورها به این موضوع پی نبرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
آل سعود راه گم کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلاح هایی که امریکا به عربستان داده باعث قدرت گرفتن ان و گستاخی در منطقه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
نمردیم خطر عربستان را هم دییدیم این نویسنده خبر ندارد که تمام سران آمریکا وهابی هستند و وهابیت عربستان زاده شده آمریکا و مادرشان انگلیس است.؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
من آنچنان به خبر های صدا سیمای ایران اعتقاد ندارم نه تنها من بلکه هـــــــمــــــــه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
درحواب اینها باید گفت اولا لعنت به شما که چشم دیدن اسلام گرایی در غرب را ندارید و بعد لعنت به رژیم کثیف آل سعود که چنین اسلامی را در غرب گسترش می دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
امریکا تا الانش هیج غلطی نتونسته بکنه
اگه از بچه ای که تازه زبون بازکرده توی ایران در مورد امریکا بپرسی میگه هیچ غلطی نمیتونه بکنه
چ برسه به عربستان مفت خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بالاخره امریکا یه روز میفهمه که نباید از عربها در برابر ایران دفاع میکرده ولی اون روز دیگه خیلی دیره چون دیگه عربستانی وجود نداره و ایران با خاک یکسانش کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه همین عربستان پاچه آمریکارو نگرفت
اگه خیال عربستان از بابت ایران راحت بشه و به خیال خامش ایران رو نابود کنه فورا برمیگرده و پاچه خود آمریکارو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
قربون آدم چیز فهم وقتی اینا در تفکرات وهابی و تکفیری داعش حس ناسیونالیست را از پیروان خود میگیرند یعنی عملأ آنها را بی هویت نموده و کاملأ به سلطه خود در میاورند تا جائی که حاضرن حتی با عملیات انتحاری هموطنان خودشون را به بدترین وضع ممکن به خاک و خون بکشند
!!!!! این خطری است که تازه هنوز نطفه آن در حال بسته شدن هست!!!!!
-
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
امریکایی ها خودشونو زدن به خواب ایران هیچ وقت به کشوری حمله نمیکنه فقط دفاع میکنه ولی عربستان آخرش امریکا رو تصرف میکنه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خدا کنه همین عربستان بشه بلای جونشون. ولی با این کارای عربستان روز ب روز اسم اسلام
برای غرب وحشت اور میشه .بااین حال غربی ها هم همینو میخواستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خداکنه عربستان خر بشه جنگ رو شروع کنه بزنیم نابودش کنیم و شره این لعنتی ها رو برای همیشه از روی زمین کم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
باید کار کنیم نگرفتین چی گفت گفت هزینه 80 درصد از مساجد امریکا رو عربستان میده مطمئنا تو سایر نقاط دنیا هم همینطوره اینجوری تشیع مهجور میشه باید فکری کرد
آخرین اخبار