کرمانشاه؛

عرضه جو مازاد برنیاز باعث افزایش درآمد کشاورزان کرمانشاهی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: عرضه محصول جو مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه در بورس کالای کشاورزی باعث افزایش درآمد کشاورزان و حذف واسطه‌ها در بازار محصول می‌گردد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان با اشاره به عرضه محصول جو و ذرت در بورس کالای کشاورزی گفت: بر اساس سازوکار ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری مقرر شده این کالاها در بورس خرید و فروش شوند و کشاورزان به صورت اختیاری می‌توانند محصول خود را در بورس عرضه نمایند.

وی با بیان اینکه عرضه محصول کشاورزی در بورس به دو صورت انجام می‌شود افزود: یکی از شیوه های عرضه سپرده کالا بوده و کشاورز مستقیم به کارگزار مراجعه می‌کند و شکل دیگر عرضه به صورت فیزیکی است که شرکت پشتیبانی امور دام کالا را تحویل گرفته و فرایند عرضه صورت می‌گیرد.

صفوی با اشاره به اینکه پول کالای عرضه شده در بورس بعد از 48 ساعت به کشاورزان پرداخت می‌گردد خاطرنشان کرد: اگر قیمت عرضه جو از خرید تضمینی اعلام شده کمتر باشد مابه تفاوت قیمت کالا توسط دولت پرداخت می‌شود که زمان آن بستگی به تامین اعتبار از طریق وزارت جهاد کشاورزی دارد.

صفوی گفت: در عرضه محصول کشاورزی در بورس کالای کشاورزی در هر مرحله خریدار و فروشنده باید به تعهدات خویش عمل کنند و اگر هر کدام به تعهدات عمل ننمایند بر حسب مقررات بورس با آنها رفتار می‌شود.

وی در پایان گفت: عرضه کالای کشاورزی در بورس به منظور افزایش درآمد کشاورزان، بالا بردن بهره‌وری و جلوگیری از واسطه‌گری در بازار محصول انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، عرضه ، جو ، مازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار