زلزله دوم ژاپن 16 کشته و 760 زخمی به جا گذاشت

زمین لرزه ای به بزرگی7.3 ریشتر بامداد شنبه جنوب ژاپن را لرزاند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امدادگران از ریزش سقف بر روی یک زوج میانسال خبر دادند و تلاش برای نجات این زوج ادامه دارد.همچنین امدادگران موفق شدند یک پیرمرد 80 ساله را از زیر آوار بیرون بکشند.
 
این زمین لرزه 165 پس لرزه را در پی خود داشت بود که برخی از آنها به بزرگی 5.3 ریشتر در ساعاتی بعد از زلزله به وقوع پیوست و باعث واژگون شدن ساختمان ها و اتومبیل هاو شکافتن جاده ها شد.
 
تصاویر به دست آمده حاکی از آن است خرده های شیشه در همه جا پخش شده و ساختمان ها واژگون شده و افراد در خیابان های متروکه نشسته اند.
 
مقامات آتش نشانی ژاپن اعلام کردند:به 7,262 نفر از مردم امدادرسانی شده است و این افراد در 375 مرکز در استان کوماموتو اسکان داده شدند.
 
ویکتور ساردینا متخصص ژئوفیزیک در هونولولو هاوایی دراین باره گفت: لرزش های این زلزله 30 برابر مرگبارتر از زلزله روز 5 شنبه بود.او پیش بینی کرد این زمینه لرزه باعث آسیب ها و تلفات جدی در میان انسان ها خواهد شد.
 
به گفته کارشناسان این زمین لرزه که در عمق کم حدود 10 کیلومتر یا 6 مایلی و در یک منطقه پر جمعیت رخ داد می تواند اثباتی برای ویرانگر بودن این زمین لرزه باشد.
 
رسانه های ژاپنی اعلام کردند این زلزله باعث فوران کوه آتشفشان آسو در ساعت 8.30 به وقت محلی در روز شنبه شد.
 
در ادامه شبکه پرس تی وی اعلام کرد بسیاری از منازل مسکونی و ساختمان‌های این شهر که به دلیل زلزله پنجشنبه تضعیف شده بودند، به شدت آسیب دیدند.
 
زلزلۀ جمعه که در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین رخ داد همچنین سبب فورانِ آتشفشانی کوه آسو شد.
 
سازمان زمین‌شناسی ژاپن پس از این حادثه درباره احتمال وقوع سونامی در طول ساحل غربی کوماموتو هشدار داد اما یک ساعت بعد اعلام کرد خطر رفع شده است.
 
به دنبال این حادثه یک مجتمع مسکونی در منطقه آتش گرفت و در این بین یک نفر قربانی شد.
 
بر پایه گزارش‌ها، حدود 760 نفر زخمی شده‌اند و بیم آن می‌رود بسیاری زیر آوار مانده باشند.
 
همچنین احتمال می‌رود یکی از بیمارستان‌های شهر کوماموتو به دلیل خطر ویرانی تخلیه شود.در عین حال، بسیاری از مردم از ترس ویرانی ساختمان‌های آسیب دیده به پارک‌ها پناه برده‌اند.

منبع: ایسکانیوز

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار