خسارت 23درصدی سرما به محصولات باغی سبزوار

رئیس جهاد کشاورزی سبزواراز وارد آمدن خسارت ۲۳ درصدی به محصولات زراعی و باغی این شهرستان بر اثر سرما خبرداد.

خسارت 23درصدی سرما به محصولات باغی سبزواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی منصور برغمدی با بیان اینکه سرمای اخیر خسارات سنگینی به محصولت باغی و زراعی کشاورزان وارده کرده است، افزود:خسارت وار شده بیش از ۶ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی اظهار داشت: پیگیر تامین و جذب اعتبارات برای جبران این خسارات از منابع استانی هستیم.

برغمدی با بیان اینکه این سرما به بیش از 5 درصد از محصولات زراعی و 18درصد از باغات شهرستان خسارت وارد کرده، افزود: 22هزار هکتار از زمین های سبزوار زیر کشت محصولات زراعی قرار گرفته‌اند که سرمای اخیر سبب شد تا کشاورزان خسارتی معادل 6 میلیارد و 916 میلیون و500هزار تومان را متحمل شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان تصریح کرد: باغداران و کشاورزانی که در موعد مقرر محصولات خود را بیمه کرده‌اند مشمول دریافت خسارت از بیمه محصولات کشاورزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 75 درصد از مبلغ بیمه توسط دولت تامین شده و تنها 25درصد باقی مانده را کشاورزان هنگام بیمه محصولات پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: با وجود تاخیر پرداخت خسارت شرکت بیمه کشاورزان بیمه امری توجیه پذیر بوده که بسیاری از خسارات را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار