خسارت 20 میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به مزارع کشاورزی و باغات لنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده به شدت بارش باران در این شهرستان اشاره و گفت: طی بارندگی‌های اخیر بیش از 20 میلیارد ریال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مختار مشهدی‌زاده، به خسارات و تلفات حوزه کشاورزی شهرستان لنده طی بارش‌های اخیر اشاره و گفت: شهرستان لنده در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارش باران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این بارش‌ها باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی و ... شده که صدمات و خسارت‌های بسیاری به حوزه کشاورزی شهرستان وارد کرده است.

*خوابیدگی محصولات کشاورزی در بیش از 1500 هکتار از اراضی کشاورزی لنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: از جمله خسارات وارده به در حوزه کشاورزی خوابیدگی محصولات و غلات گندم در بیش از 1هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان بود.

مشهدی‌زاده یادآور شد: در پی جاری شدن سیلاب در شهرستان ایستگاه‌های پمپاژ آب و موتورخانه‌ها دچار خسارات شدیدی شدن که نیاز به تعمیر و سرویس کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کانال‌های آبیاری باغات و اراضی زراعی دیم و آبی که در مسیر سیلاب و آبرفت‌ها قرار داشتند تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده به خسارات وارده به باغات و مزارع کشاورزی در مناطق سردسیری دلی مهرجان و دلی خیارکار اشاره و گفت: درختان و باغات مناطق سردسیری هم دچار ریزش گل، شکستگی شاخه‌ها و سرشاخه‌ها و سوراخ شدن برگ‌ها شدند.

مشهدی‌زاده به تخریب تأسیسات دامی سنتی در این شهرستان اشاره و افزود: تعدادی دام سبک در پی تخریب آغل‌های دامی نیز تلف شدند.

وی یادآور شد: تعداد 300 کلنی زنبور عسل هم در پی بارش‌های اخیر از بین رفته و در مجموع خسارات برآورد شده در حوزه کشاورزی بیش از 20 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.