یمن در بحران؛ دلیل سکوت نهادهای بین‌المللی چیست؟

بیش از 14 میلیون شهروند یمنی به دلیل محاصره کشورشان از سوی ائتلاف سعودی غذای کافی ندارند.

یمن در بحران؛ دلیل سکوت نهادهای بین‌المللی چیست؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد، بیش از 14 میلیون شهروند یمنی به دلیل محاصره کشورشان از سوی ائتلاف سعودی غذای کافی ندارند.

دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز اعلام کردند که 80 درصد از مردم یمن نیازمند کمک های ضروری هستند زیرا حملات ائتلاف سعودی باعث تخریب بیش از 500 بیمارستان و درمانگاه در یمن شده است.

اوجگیری بحران غذایی
 
"صلاح الحاج حسن،" نماینده سازمان فائو در یمن به پایگاه رادیویی سازمان ملل گفت: فقدان امنیت غذایی و سوء تغذیه در یمن به مرحله بسیار دشواری رسیده است. وی علت این مشکل را تا حد زیادی ناشی از درگیری، جنگ و محدودیت هایی دانست که در وارد کردن مواد غذایی به یمن اعمال شده و همچنین فقدان مواد غذایی اساسی باعث افزایش سرسام آور قیمت ها شده است.

نماینده فائو تصریح کرد، مردم یمن به علت جنگ و محدودیت های اعمال شده مسافت طولانی را برای یافتن مواد غذایی طی می کنند.

معضلات آب و کشاورزی 

الحاج حسن گفت: یمن بیش از 90 درصد از نیازهای اساسی خود را وارد می کند و بخش عمده کشاورزی این کشور، مبتنی بر آبیاری است لذا تولید، کشاورزی و آبیاری عناصر اساسی در یمن هستند که به دلیل بحران ناشی از محاصره مرگبار ائتلاف سعودی آسیب دیده اند.

سازمان فائو اعلام کرد، این شرایط دشوار، حمایت از خانواده ها را برای اینکه بتوانند خود مواد غذایی مورد نیازشان را تولید کنند و از وابستگی آنان به واردات مواد غذایی پرهزینه کاسته شود، امری اجتناب ناپذیر می کند.

گفتنی است، یمن به شدت به واردات وابسته است زیرا تنها 4 درصد از خاک این کشور قابل کشاورزی است و برای تولید مواد غذایی استفاده می شود.

فائو بودجه مورد نیاز برای کمک به خانواده ها برای تولید مواد غذایی مورد نیاز خود را 25 میلیون دلار در سال 2016 اعلام کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار