روند کند دانش مراقبت های تکاملی نوزادان در کشور

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت روند توزیع دانش حل اختلالات تکاملی نوزادان در کشور را کند خواند و گفت: دنیا با نوزادان در معرض خطر تکاملی رو به رو است.

محمد حیدرزاده رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اکثر کودکانی که نارس به دنیا می آیند در معرض خطر تکاملی هستند و تمام دنیا با این معضل رو به رو است، البته این اختلالات تکاملی با اقداماتی در حال حل است.

وی افزود: در صددیم از ایده کشورهای دیگر استفاده کنیم اما گرفتن ایده، پروراندن آن و توزیع و بازاریابی دانش آن در کشور به کندی صورت می گیرد. زمانی که نوزاد در دوره ی شیرخوارگی قرار دارد، آغاز مراقبت های تکاملی اهمیت فراوان دارد.

رئیس اداره سلامت نوزادان با اشاره به رویکرد رایج در دنیا بیان کرد: رویکرد NIDCAP براساس نقاط ضعف و بیماری نوزادان عمل نمی کند بلکه بر نقاط قوت نوزاد تکیه می کند. در حقیقت با پرورش نقاط قوت نوزاد سعی بر توانمند کردن او در مقابله با ضعف هایش دارد. اما سیستم رایج در کشور ما براساس بیماری های نوزاد عمل می کند و سعی دارد آن را کنترل کند.

وی اذعان داشت : طرح مراقبت های تکاملی نوزادان ایده نوینی است که کمک می کند خانواده در مراقبت از نوزادان توانمند شود. NIDCAP  به مفهوم تمرکز روی آموزش و توانمندی پرسنل است که نشان می دهد نه تنها خانواده ها در مراقبت های تکاملی نوزادان نقش به سزایی ایفا می کنند بلکه پرسنل نیز می توانند با انجام اقدامات مناسب، قدمی در این مسیر بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار