خرمگاه:

وضعیت بهتر پرسپولیس دلیل برتری در دربی نیست

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت : هر چند پرسپولیس با چند برد متوالی در آستانه دربی از وضعیت روحی بهتری بهره می برد اما این موضوع دلیل برتری سرخ پوشان در شهر آورد 82 نیست.

محمد خرمگاه در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دربی 82 گفت: با شناختی که از هر 2 تیم دارم، معتقدم پرسپولیس در حال حاضر وضعیت روحی و روانی بهتری دارد اما تجربه نشان داده تیمی که با روحیه بهتری به دربی می آید در نتیجه گیری چندان خوب عمل نمی کند.
 
وی ادامه داد: استقلال در هفته های اخیر از لحاظ نتیجه گیری چندان خوب عمل نکرده است ، با این وجود می داند از دربی چه می خواهد. بنابراین پیش بینی می کنم این بازی با پیروزی آبی پوشان به پایان برسد. البته پرسپولیس از توان فنی و انگیزشی بالایی بهره می برد و به طور حتم شاگردان برانکو روز سختی را برای حریف رقم می زنند. به هر حال در دربی 82 بازی جذابی را شاهد خواهیم بود.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران بیان کرد: در صورتی که مهره های کلیدی استقلال چون امید ابراهیمی، خسرو حیدری و جابر انصاری سرحال باشند، موتور این تیم روشن می شود و پیروزی آبی پوشان دور از دسترس نیست.
 
وی درخصوص بالارفتن شانس قهرمانی برنده دربی اظهار کرد: هر تیمی که بازنده دربی باشد، وضعیت خیلی سختی پیدا می کند و کار دشواری برای بازگشت به جمع مدعیان خواهد داشت. از طرفی روحیه تیم برنده برای ادامه لیگ به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. با این حال قهرمانی برنده دربی تا حد زیادی به دیدارهای آتی این تیم باز می گردد. استقلال و پرسپولیس در بازی های آتی خود باید بیشتر به مصاف تیم های شایسته نیمه بالایی جدول بروند و این کار را برای هر 2 تیم سخت می کند.
 
کاپیتان اسبق استقلال درباره زیباترین خاطره خود از دربی، گفت : در نخستین دربی خود پرسپولیس را با حضور ستارگانی چون مرتضی کرمانی مقدم و فرشاد پیوس شکست دادیم و این یکی از زیباترین خاطرات من از شهر آورد است.
 
خرمگاه درخصوص تعداد بازی هایی که در دربی به میدان رفته، بیان کرد: من حدود 10 بار در دربی بازی کرده ام که تعداد برد و باخت هایم تقریبا برابر بوده است.
 
وی افزود: شاید نتیجه دربی پس از مدتی از ذهن هواداران برود اما زیبایی و جذابیت این بازی هیچگاه از بین نمی رود. بنابراین اثرات مثبت بازیکنان در دربی جاودانه می شود و دوست داران 2 تیم همیشه از آن حرکت زیبا یاد می شود. در طول دوران فوتبال و مربی گری خودم همیشه به دنبال این هدف بودم و امیدوارم اثر مثبتی از خودم در بازی های دربی به یادگار گذاشته باشم.
 
خرمگاه در پایان در خصوص وضعیت جدول لیگ در هفته های پایانی توضیح داد: لیگ امسال بسیار پویا است. همین که تیم نفت تهران با حضور در رتبه پنجم جدول به دنبال قهرمانی است، نشان از پویایی لیگ پانزدهم دارد. کمتر یاد دارم که در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ شش تیم شانس قهرمانی داشته باشند. از طرفی تیم های انتهای جدول نیز هنوز از باقی ماندن در جدول بازی ها نا امید نشده اند. این یکی از نکات جذاب و زیبای لیگ ما است. در چنین لیگی بازیکنان به راحتی برای کمک به تیم ملی و درخشش در سطوح بین المللی آبدیده می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار