رودخانه باستانی قاره آفریقا به رنگ خون درآمد + تصاویر

نوعی پدیده زمین شناختی باعث قرمز شدن بزرگترین رودخانه قاره آفریقا شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، تصاویر ماهواره ای به تازگی رودخانه نیل را به صورت رنگ قرمز در محل ریختن این رود به دریای مدیترانه نشان داده است.

گفتنی است، ماهواره آژانس فضایی اتحادیه اروپا ، sentinel -3A از تاریخ 16 فوریه سال میلادی جاری در مدار کره زمین به عنوان بخشی از پروژه کوپرنیک آغاز به کار کرده است.

رودخانه باستانی قاره آفریقا به رنگ خون درآمد + تصاویر
بررسی ها نشان می دهند، قرمز بودن رودخانه نیل به دلیل وجود نوعی گیاه در بستر این رودخانه است که باعث می شود از فواصل دور به رنگ خون دیده شود.

ماموریت ماهواره sentinel -3A بررسی اقیانوس ها، زمین، مناطق قطبی زمین، پوشش یخ  و تحلیل دقیق اتمسفر کره زمین است.

این نوع پوشش گیاهی در امتداد رودخانه نیل و بیابان های اطراف آن وجود دارد.

در تصویر پایتخت کشور مصر ، قاهره و حتی قسمت هایی از دریای سیاه نیز دیده می شود.

براساس گزارش ها در ماهواره sentinel -3A ابزارهای پیچیده ای برای تحقیقات علمی وجود دارد از جمله قابلیت تصویربرداری نور مرئی و مادون قرمز که می تواند برای بالا بردن کیفیت تصاویر مورد استفاده قرار گیرد.

این فناوری برای تشخیص و جلوگیری از پیشرفت آتش سوزی ها، استفاده بهینه از منابع خاک در روی زمین و نیز کنترل و اندازه گیری سطح آب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رودخانه باستانی قاره آفریقا به رنگ خون درآمد + تصاویر
محققان اعتقاد دارند داده های جمع آوری شده توسط این ماهواره به افزایش دانش در خصوص وضعیت پوشش گیاهی در جهان کمک منحصر بفردی می کند.

در اولین مرحله از تصاویر ارسال شده از سوی ماهواره هواشناسی مناطق حوزه دریای مدیترانه ، تنگه جبل الطارق و بخش هایی از قاره آفریقا و اروپا مورد بررسی قرار گرفته اند.

رودخانه باستانی قاره آفریقا به رنگ خون درآمد + تصاویر

از جمله دیگر قابلیت های این ماهواره، اندازه گیری فعالیت های بیولوژیکی در اعماق آب به منظور ارائه اطلاعات در خصوص سلامت پوشش گیاهی دریاهای جهان است.

این ماهواره همچنین می تواند در خصوص زمان کاشت، برداشت و حتی تغییرات آب و هوایی در ارتباط با محصولات کشاورزی اطلاعات مفیدی در اختیار کشاورزان و کارشناسان قرار دهد.

 

منبع:Daily mail
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار