نقش موثر سامانه پرونده الکترونیکی سلامت در درمان بیماران

در راستای اجرای طرح تحول سلامت، الکترونیکی شدن پرونده های بیماران در مراکزسلامت جامعه ،پایگاه های سلامت وخانه های بهداشت با استفاده از شبکه اینترنت واینترانت در دستور کار مرکزبهداشت شهرستان بردسکن قرار گرفت.

نقش موثر سامانه پرونده الکترونیکی سلامت در درمان بیمارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: در یکسال گذشته در 32 خانه بهداشت ، 9مرکز سلامت جامعه و4پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال کار زیر ساخت و تجهیز این مراکز به لوازم مورد نیاز از جمله تجهیزات رایانه و اینترنت و راه اندازی شبکه ملی سلامت انجام شده است .

دکتر محمد حسین زاده افزود: پرونده الكترونيك سلامت يك مجموعه جامع و سازماندهي شده الكترونيكي داده ها و اطلاعات باليني، اجتماعي و مالي است كه مراقبت بهداشتي ارايه شده به يك فرد را مستند ميكند. يكي از ويژگيهاي بسيار مثبت پرونده الكترونيك سلامت دسترسي به داده ها و اطلاعات بيماران است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت:در طرح سپاس تمامی ابعاد سخت افزاری، نرم افزاری، زیرساخت شبکه ارتباطی، استانداردها، قوانین و مقررات، آموزش، فرهنگ‌سازی، تحقیقات بنیادین، توسعه‌ای و کاربردی و توسعه مراکز انفورماتیک پزشکی و زیستی در نظر گرفته شده است.

حسین امامیان با بیان اینکه از اهداف این طرح سهولت دسترسی به اطلاعات سلامت ،صرفه جويي در زمان بيماران ،پرسنل سلامت، کاهش خطاهای پزشکی، نقش موثر در درمان بیماران و بهبود مدیریت منابع انسانی و فیزیکی در حوزه سلامت می باشد گفت: صیانت از حقوق شهروندی، عدالت‌محوری حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات از دیگر ارزشهای این طرح است که با ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات پیشرفته سلامت الکترونیکی از طریق پرونده الکترونیکی سلامت فراهم می شود .

وی ادامه داد : با یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت شهروندان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در این طرح و همچنین با آگاهي بيشتر كادر درماني از سوابق پزشكي بيمار تشخیص پزشکان دقیقتر شده و در نتیجه درمان مناسبتری انجام خواهد شد. همچنین با جلوگيري هوشمند از اشتباهات نسخه نويسي و تحويل دارو، نهایتا نتايج درمان بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار