واشینگتن فری بیکن: ایران به نمایندگان آمریکایی اجازه دسترسی به مراکز هسته‌ای را نمی دهد

وبسایت واشینگتن فری بیکن نوشت تلاش سه نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا برای دریافت روادید سفر به ایران، بی نتیجه ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت واشینگتن فری بیکن، سه نماینده کنگره آمریکا از مقامات ایران درخواست کردند برای ورودشان به ایران روادید صادر شود. به ادعای این وبسایت، این سه نماینده هدف خود را از سفر به ایران ملاقات با گروگان های آمریکایی و بازرسی از سایت های هسته ای– همانطور که دربندهای توافق هسته ای ذکر شده است –  اعلام کردند.

به نوشته فری بیکن، مقامات ایرانی ماه هاست به درخواست قانونگذاران آمریکا مبنی بر صدور روادید پاسخ منفی می دهند. این درحالیست که دولت اوباما بارها به مقامات ایرانی اجازه سفر به آمریکا را داده است.

"ولی الله سیف،" رئیس کل بانک مرکزی ایران قرار است روز جمعه در اجلاسی که با حمایت شورای روابط خارجی در واشینگتن دی سی برگزار می شود، حضور یابد.

 این سه نماینده جمهوری خواه به نام های "مایک پمپئو،" نماینده کانزاس، لی زلدین، نماینده نیویورک و فرانک لوبیندو، نماینده نیوجرسی از ایران درخواست کردند همانطور که اوباما به ایرانیان اجازه حضور در آمریکا را می دهد، این کشور نیز برای ورود قانونگذاران به تهران روادید صادر کند.

این قانونگذاران روز سه شنبه درنامه ای خطاب به "محمد جواد ظریف،" وزیر خارجه ایران نوشتند: "2 ماه از درخواست ما برای صدور روادید می گذرد؛ اما تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. اگر برای ورود ما روادید صادر نمی کنید، دست کم علت آن را توضیح دهید. این درحالیست که نمایندگان بین المللی حوزه های تجارت بارها به ایران سفر کرده اند. زمانی که ما نامه خود را ارسال کردیم، "ابوالفضل مهرآبادی،" مدیر دفتر حافظ منافع ایران گفت که پاسخی دریافت می کنیم. اما تاکنون پاسخی به ما ارائه نشده است."

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار