اهواز،

سقوط 40 پایه برق در اهواز

وزش توفان شديد در اهواز ، سبب سقوط 25 خط فشار متوسط و40 اصله پايه و سيم بريدگي هاي پراكنده در اين شهر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاونت بهره برداري شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت:اين توفان كه شب گذشته بوقوع پيوست ، سرعت آن 70 كيلومتر در ساعت ثبت شد و خساراتي به شبكه توزيع برق و تاسيسات شبكه وارد كرد.

عبدالكريم سرداري افزود : پس از وقوع اين توفان ، ماموران شركت توزيع برق اهواز بلافاصله براي مرمت شبكه وارد عمل شدند.

وي گفت: شكسته شدن و برخورد شاخ و برگ درختان به شبكه برق همچنين سبب خاموشي كوتاه مدت و اتصال كوتاه در شبكه فشار ضعيف اين شهر شد.

معاون بهره برداري شركت توزيع نيروي برق اهوازگفت: در جريان اين طوفان65 مورد سيم بريدگي رخ داد و همزمان تعداد 40 اصله پايه در مناطق مختلف شهر اهوازسقوط كرد كه 13 پايه آن در منطقه فاز 2 پادادشهر به وقوع پيوست.

سرداري  افزود: با توجه به اعلام آماده باش قبلي همه اكيپ هاي عملياتي در محل كار خود حاضر بودند كه پس از فروكش كردن توفان بلافاصله طبق اعلام ديسپاچينگ مركز و سامانه اتفاقات برق 121 ، محل هاي وقوع حادثه شناسايي و در دقايق اوليه كه در حدود ساعت21 شب گذشته بود تعداد 21 فيدرفشار متوسط برقدارشد و تعداد چهار فيدر ديگر نيز پس از انجام عمليات و مانور بر روي خطوط فشار متوسط،اصلاح و خطوط برقدار شد.

وي بيان داشت: با تلاش همه نيروهاي فني و عملياتي  ، هم اکنون وضعيت شبكه برق
در همه مناطق كلانشهر اهواز عادي بوده و گروه ها درحال اورهال بيشتر شبكه برق  مي باشند.

بارندگي و  طوفان  که از عصر ديروز در بيشتر شهرهاي استان خوزستان  بوقوع پيوست  با سرعت هفتاد کيلومتر در ساعت به همراه  گرد و غبار بود و   موجب وقوع  34 حادثه از جمله سقوط تابلوهاي تبليغاتي ، شکستگي و سقوط درختان بر روي وسايل نقليه  ، ريزش آوار سقوط منبع هاي آب ساختمانها  و سقوط 40 پايه برق و قطع آب و برق در برخي از محلات شهر اهواز ، شکستگي خط اصلي شبکه آبرساني  و قطعي 8 ساعته آب در دشت آزادگان و شکستن درختان در ديگر شهرهاي استان شده است.

اين طوفان  همچنين موجب افزايش آلودگي هوا در اهواز و برخي از  شهرهاي خوزستان شد و اين امر سبب  شد امروز  کليه مدارس و دانشگاه هاي 18 شهرستان و در مجموع 56 شهر تعطيل شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.