بریت بارت: از سرگیری حمایت مالی ایران از جنبش جهاد اسلامی فلسطین

یک وبسایت صهیونیستی مدعی شد پس از گذشت چندین ماه از قطع حمایت های مالی ایران از جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تهران کمک های خود را به این گروه از سر گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت صهیونیستی بریت بارت، یکی از مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با این وبسایت گفت: "ایران حمایت از جنبش جهاد اسلامی فلسطین را از سرگرفت." به ادعای وی:"ایران در چند ماه گذشته حمایت خود را از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دلیل بی میلی این گروه برای حمایت از جمهوری اسلامی قطع کرده بود."

این مقام همچنین گفت: "حمایت ایران از جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مقایسه با قبل کمتر شده است. ایران در گذشته هر ساله دهها میلیون دلار در اختیار جنبش جهاد اسلامی فلسطین قرار می داد؛ اما اکنون این مبلغ تا حد زیادی کاهش یافته است."

این درحالیست که وی مشخص نکرد آیا از سرگیری حمایت ایران از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تشدید تنش های این کشور با رژیم صهیونیستی مرتبط است یا خیر. به گفته وی، ایران همچنان یکی از حامیان سرسخت گروه "الصابرین" در غزه است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین مدعی شد: "کاهش حمایت مالی ایران از این جنبش به این دلیل است که این کشور بودجه خود را در سوریه، یمن و لبنان صرف می کند. مسلم است که توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران عامل اصلی این مشکلات است. حتی اگر مصر و عربستان سعودی به یکدیگر نزدیکتر شوند و مصر آشکارا از استراتژی های منطقه ای عربستان حمایت کند، ایران برای اعمال فشار بیشتر به مصر، حمایت خود را از گروه های فلسطینی حاضر در نوار غزه افزایش می دهد."

وی گفت: پول ایران هنوز در اختیار جنبش اسلامی فلسطین قرار نگرفته و علت این تأخیر تاکنون مشخص نشده است. در حال حاضر، به دلیل بحران سوریه و حملات عربستان در یمن، این حمایت مالی به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
پول خودمونه به شما چه؟؟ هر جا دوس داریم خرج میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخ
آخرین اخبار