لحظه به لحظه با انتخابات پارلمانی سوریه؛

استقبال گسترده سوری‌ها از انتخابات/ حضور اسد و همسرش در پای صندوق رای‌گیری+ فیلم و تصاویر

با آغاز انتخابات پارلمانی در سوریه، مراکز رأی‌گیری در مناطق مختلف این کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، با آغاز انتخابات پارلمانی در سوریه، مراکز رأی گیری در مناطق مختلف این کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

مردم سوریه در این انتخابات 250 نماینده مجلس جدید را از بین بیش از 3500 نامزد برمی‌‌گزینند.

شمار حوزه‌های رأی گیری در سوریه بیش از 7هزار حوزه اعلام شده است، که در میان استان های مختلف توزیع شده و رأی دهندگان سوری، می توانند به نامزدهای حوزه‌های مشخص شده بر اساس تعداد کرسی های آن استان رأی دهند.

انتخابات پارلمانی سوریه، از ساعت هفتِ صبح آغاز شد و تا هفتِ عصر ادامه خواهد یافت که این مدت، تنها به دستور کمیته عالی انتخابات، تا 5 ساعت قابل تمدید است.

برای رأی گیری از مردمِ مناطقی که تحت سلطۀ عناصر مسلح هستند یا در مناطقی دیگر به سر می برند، حوزه های انتخابی ویژه ای در نظر گرفته شده است تا آن ها بتوانند از حق خود در مشارکت در انتخابات، بهره مند شوند.

تمامی شهروندان سوری که بالای 18 سال سن داشته باشند و مرتکب جرمی نشده باشند که حق شرکت در انتخابات را از آن ها سلب کند، واجدِ شرایط شرکت در انتخابات هستند.


اخبار لحظه به لحظه از انتخابات پارلمانی سوریه را در این قسمت مشاهده کنید:

13:37 ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، هنگام انداختن رأی خود در صندوق انتخابات پارلمانی گفت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که ملت سوریه باید خودش آینده‌اش را مشخص کند و امروز عملا شاهد این موضوع هستیم.

11:51 رئیس جمهور سوریه به همراه همسرش، با حضور در یکی از مراکز رأی گیری در دمشق، رأی خود را به صندوق انداخت.

11:31 مدیر اوقاف لاذقیه در خصوص انتخابات گفت: میهن متعلق به همه سوری‌ها است. همانگونه که شما مشاهده می‌کنید انتخابات به شکلی آزادانه در حال برگزاری است و واجدان شرایط، آرا خود را به صندوق می‌اندازند تا تاکید نمایند ملت سوریه پیروز خواهد شد. 

11:30 مفتی لاذقیه پس از انداختن رای خود به صندوق در گفتگو با شبکه المنار تاکید کرد مشارکت در این انتخابات حاوی این پیام است که سوریه شکست نخواهد خورد و بر تروریسم و تروریست‌ها پیروز خواهد شد. 

زکریا سلوی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات پارلمانی سوریه گفت: تروریسم باعث نخواهد شد سوری‌ها از حقوق و زندگی خود دست بر دارند. سوریه بر تروریسم و تروریست‌ها فائق خواهد آمد.

09:37 شبکه تلویزیونی الاخباریه، واجدان شرایط رای در مناطق السومریه و محله المیدان دمشق در مقابل مراکز رای گیری صف کشیده‌اند تا نمایندگان پارلمان را انتخاب کنند.

08:43 شبکه تلویزیونی العالم از تشکیل صف‌های واجدان شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی سوریه در برابر تعدادی از مراکز رای گیری همزمان با گشوده شدن این مراکز خبر داد.

استقبال گسترده سوری‌ها از انتخابات/ تشکیل صف رای‌دهندگان از زمان باز شدن شعب رای‌گیری

استقبال گسترده سوری‌ها از انتخابات/ تشکیل صف رای‌دهندگان از زمان باز شدن شعب رای‌گیری

استقبال گسترده سوری‌ها از انتخابات/ تشکیل صف رای‌دهندگان از زمان باز شدن شعب رای‌گیری

استقبال گسترده سوری‌ها از انتخابات/ تشکیل صف رای‌دهندگان از زمان باز شدن شعب رای‌گیری


برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.





این خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار