اردبیل؛

اجرای طرح همیار مشاوره دانش آموزان در اردبیل

معاون تربیتی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجزای طرح همیار مشاوره دانش آموزان در مدارس اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مصطفی کافی در همایش طرح همیار مشاوره دانش‌آموزان اردبیل با اشاره به اهداف کلی برگزاری این همایش در استان افزود: برگزاری این همایش با اهدافی چون مهیا ساختن زمینه برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سالم، ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره در بین دانش‌آموزان و تسهیل دسترسی دانش‌آموزان استان به خدمات مشاوره‌ای از اهداف اصلی مهم برگزاری این همایش در استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بخش عمده‌ای از قشر جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و نیاز است تا در راستای توسعه اقتصاد، حوزه علوم و فنون، فرهنگ و بسیاری از حوزه‌های مختلف از دانش و علم آن‌ها بهره‌مند شد که برگزاری چنین همایش‌هایی در سطح استان می‌تواند کمک شایانی به تحقق و هموار ساختن راه پویایی اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

معاون تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان در عصر کنونی نیاز مبرمی به دیده شدن در جامعه و ایفای نقشی مستقل دارند، افزود: ما باید همواره سعی داشته باشیم تا با فراهم ساختن شرایطی ایده‌آل و به دور از هرگونه تنش ذهنی و اجتماعی زمینه را برای بهره بردن دانش‌آموزان از هنجارهای گروهی در گروه همسال در امر پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان نیز پیشگام باشیم.

کافی از ایجاد نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان در استان خبر داد و اظهار کرد: دایر ساختن نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان در کنار برگزاری این همایش می‌تواند کمک شایانی به ایجاد شرایط به منظور پرورش خلاقیت‌های نهفته در درون دانش‌آموزان داشته باشد که ما باید همواره تلاش کنیم تا با ایجاد زمینه‌ای مناسب در شکوفا ساختن استعدادهای این قشر در جامعه سهیم باشیم.

همایش طرح همیار مشاوره با اهداف کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و نیز ارتقای سطح سلامت روان در بین دانش‌آموزان در استان برگزار شد که برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای ارتقای سطح مشارکت دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.