قزوین؛

جلسه بررسی مشکلات واحدهای کشاورزی

استاندار قزوین گفت:صادرات بخش کشاورزی استان قزوین تا ۳۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فریدون همتی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای کشاورزی در بخش طیور و تخم مرغ افزود:  با وجود ظرفیت های ارزشمند در بخش کشاورزی امسال باید با هدف گذاری صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری یک سوم چشم انداز صادرات استان تامین شود.

وی افزود: با کمبود منابع آبی در استان و مصرف بیش از ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی باید منابع آب مدیریت بهینه شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: بیشترین پرونده های دستگاه قضایی در حوزه چاههای غیرمجاز است و وقت زیادی از قضات و مسئولان را می گیرد که این وضعیت اگر بهبود پیدا کند از محل صرفه جویی می توان نیاز سایر بخشها را تامین کرد.

همتی بیان کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی لازم است سهمیه آب واحدهای مرغداری استان بررسی شودو ضمن توجه به طرح های توسعه نیاز واقعی صنایع پاسخ داده شود.

استاندار یادآورشد:  اگر برای هر کشاورز ۱۰ میلیون تومان تسهیلات دهیم می توان طرح های آبیاری تحت فشار برای مدیریت منابع را محقق کرد.

همتی اظهارداشت: اگر نتوانیم آب را مدیریت کنیم در پنج تا ۱۰ سال آینده با بحران جدی مواجه خواهیم شد که همه برنامه ریزها را متحول خواهد کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار