احتمال افزایش تقاضای اروپایی‌ها برای گاز روسیه در آینده

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت: تقاضای کشورهای اروپایی برای گاز روسیه احتمالا در آینده با افزایش همراه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، "ولادیمیر چیزوف،" نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در سخنانی تاکید کرد پروژه نورد استریم 2 که قصد دارد با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز را از روسیه به اروپا منتقل کند، نگرانی‌هایی را در برخی از کشورهای اروپایی و کمیسیون اروپا به وجود آورده است.

چیزوف در ادامه تصریح کرد من بر این باورم که در بلندمدت نیاز گاز طبیعی در اروپا رو به افزایش خواهد بود. در واقع عرضه کلی گاز توسط روسیه از طریق گازپروم به کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است. سال گذشته نسبت به سال 2014 میلادی، علی رغم برخی مخالفت‌ها و تلاش‌های سیاسی، تقاضای اروپا برای گاز روسیه با افزایش روبرو شده است.

پروژه نورد استریم 2 قصد دارد تا هر سال 55 میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به اروپا منتقل کند. در سپتامبر، شرکت گازپروم روسیه و شرکای اروپایی توافقنامه‌ای را برای اجرای این پروژه امضا کردند.

این پروژه با مخالفت برخی کشورهای اروپایی از جمله لهستان و کشورهای بالتیک روبرو شده است. این کشورها نگران افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه هستند. در مقابل، دولت آلمان با اجرای این پروژه موافقت کرده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار