خوزستان،

اجرای طرح آزمایشی استفاده از روش‌های نوین آبیاری

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: برای نخستین بار و به صورت آزمایشی ذرت بهاره به روش نوین تی تیپ در پنج هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از خوزستان؛محمد جعفر آفرین افزود : توجه به رشد کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی اولویت نخست تولیدات این محصولات در اراضی شهری و روستایی اندیمشک است.

وی افزود: به همین جهت و با هدف رشد و گسترش تولید محصولات سالم کشاورزی در شهرستان بیش از 5 هزار تن  خیار و گوجه ارگانیک در 650 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک پس از سنجش این محصولات در 5 کلینیک کشاورزی شهرستان تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک افزود :  هم چنین برای نخستین بار و به صورت آزمایشی ذرت بهاره به روش  نوین تی تیپ در پنج هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

آفرین گفت :  این شیوه نوین آبیاری پیش از این در مزارع  تولید محصولات هویج، گوجه فرنگی، خیار، کاهو، کلم و سایر سبزی‌های کشت شده در اندیمشک با موفقیت انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد:  استفاده از این شیوه نوین کشت تأثیر بسیار زیادی در مصرف بهینه آب و همچنین صرفه‌جویی آب در کشت این دو محصول استراتژیک دارد.

وی گفت: در صورت موفقیت این طرح آزمایشی و روش نوین آبیاری سالانه صدها هکتار از اراضی کشاورزی ذرت و گندم به این شیوه کشت خواهد شد و شاهد بهینه سازی مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی به شیوه‌ای مؤثر خواهیم بود.
 

انتهای پیام/پ
برچسب ها: روش ، نوین ، ابیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.