اصفهان؛

اقدامات توسعه‌ای شهرداری کاشان از خانه "ملل" تا آکواریوم بزرگ شهر

شهردار کاشان از انجام اقدامات دیپلماتیک، فرهنگی اجتماعی و خدماتی گسترده این شهرداری از فعالیت خانه "ملل" تا احداث آکواریوم بزرگ شهر دراستای توسعه و پیشرفت این شهر تاریخی با قدمت چندهزارساله خبر داد.

سید محمد ناظم‌رضوی در حاشیه آیین تجلیل از مدیران شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: عزم جدی مدیریت شهری برای پاسداشت و صیانت از میراث ملموس و ناملموس کاشان در سال 95 یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری کاشان است.

وی با تحسین حمایت های نماینده ولی فقیه در کاشان از طرح‌ها و پیشبرد اهداف مدیریت شهری افزود: قطار پیشرفت و توسعه کاشان می‌تواند در سایه همدلی میان سلایق گوناگون، بیش از پیش شتاب گیرد.

به‌گفته‌وی، نقش سازنده و موثر شورای شهر اسلامی چهارم نیزدر حمایت از طرح‌های توسعه‌ای مدیریت شهری جای سپاس و تقدیر فراوان دارد.

عضو مجمع شهرداران راه ابریشم، بازپیرایی و نورپردازی خانه تاریخی آل یاسین، به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند معماری سنتی کاشان با حدود دو قرن قدمت، در سال گذشته یکی از این اقدامات است.

ناظم‌رضوی، با تاکید بر توجه به معماری اصیل، لطافت خاص و روح توحیدی مالک اولیه این خانه که در دستور کار قرار گرفت افزود: این بنای تاریخی به عنوان خانه "ملل" میزبان رخدادهای دیپلماتیک و برنامه های مختلف فرهنگی کاشان خو اهدبود.

وی با اشاره به تغییر کاربری ساختمان فعلی شهرداری مرکزی کاشان پس از تکمیل ساختمان نوساز واقع در بلوار دانش گفت: این بنای سنتی در آینده ای نزدیک به‌عنوان موزه اجتماعی و شهری تغییر کاربری خو اهدداد.

به‌گفته‌وی، رایزنی های گسترده برای آغاز رسمی پروازها از فرودگاه کاشان با پیگیری‌های مکرر از طریق عقد قرارداد با یکی از شرکت های معتبر هواپیمایی نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری کاشان درراستای توسعه ارتباطات و رشدو پیشرفت این شهر تاریخی است.

شهردار کاشان ضرورت بازپیرایی میدان 15 خرداد کاشان با توجه به معماری شگرف گذشته در اطراف این میدان را تاکیدکرد و گفت : تجدید بنای ساختمان تلگراف‌خانه کاشان در محدوده میدان 15 خرداد نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که ضمن احیای یک اثر تاریخی فراموش‌شده، سیما و منظر باشکوهی در تعریف جهت‌های ترافیکی در این میدان برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

ناظم‌رضوی،تصریح کرد: بازپیرایی و ساماندهی کالبدی شهر با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان، انجام می‌شود.

به‌گفته‌وی، جانمایی موزه فرش در خانه تاریخی عباسیان با همکاری دانشگاه کاشان یکی دیگز از اقدامات شهرداری کاشان است که می‌تواند در کنار معماری ارزشمند این خانه فاخربه عنوان میراث ملموس، زمینه‌ایی ‌ای برای معرفی بیشترهنر فرش بافی کاشان به عنوان میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو فراهم می شود.

وی،با تاکیدبر محافظت از میراث فرهنگی ناملموس و ابراز تاسف از فراموش شدن هنر ارزشمند مسگری در راسته بازاری به همین نام در کاشان با وجود پیشینه و سابقه هزاران ساله آن اذعان داشت : احداث موزه مس شامل ظروف مختلف مسین، زمینه را برای پاسداشت هرچه بهتر این هنر از یاد رفته کاشان فراهم خواهد آورد.

به‌گفته‌وی، بازپیرایی میدان کمال الملک با احداث نگارخانه کمال الملک در این میدان و بازپیرایی اطرف آن نیز از دیگر پروژه‌های مهم شهری است که طی مدت یکسال نهایی و جمع بندی خواهد شد.

مدیر ارشد شهرداری کاشان، تعریف و احداث با آکواریوم بزرگ شهر به منظور معرفی کاشان به‌عنوان قطب تولید ماهیان زینتی و گونه‌های مختلف آبزیان گفت: این آکواریوم بزرگ شهر با همکاری دانشگاه کاشان احداث می‌شود.

ناظم رضوی افزود : ساختمان موزه آب نیز، با توجه به دستاوردهای پربار گذشتگان در زمینه حفظ و احیای زمین های مناطق گرم و خشک با استفاده از میراث چندین هزار ساله قنات و نیز اهمیت حفظ منابع آبی در چشم انداز کنونی شهرها، در همسایگی بقعه "ابی دردا"ی کاشان جانمایی می‌شود.

وی، با تاکید بر نقش مهم آزادسازی معابر در توسعه خدمات و تسهیلات برای شهروندان گفت:آزادسازی محور امیرکبیر و بخشی دیگر از آزادسازی‌ها به‌ویژه در محدوده مناطق تاریخی همچون باغ فین، الهیه و حبیب بن موسی(ع) به‌زودی نهایی شود.

به‌گفته‌وی، وجود تمام این اقدامات در سایه حمایت‌های شورای چهارم و عزم جدی مدیران بخش های مختلف در کسب افزایش میزان رضایتمندی شهروندان است.

رییس کمیته صیانت از حقوق شهروندی شهرداری کاشان احداث باغ‌موزه دفاع مقدس یکی را از اقدامات فرهنگی شاخص درزمینه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآورشد و گفت:برای احداث این باغ‌موزه هیچ‌گونه حمایت و همراهی از جانب دستگاه های دولتی نشده است.

ناظم‌رضوی،افزود: سال 94صحنه‌های غرور آفرینی از کارآمدی را به پشتوانه نیت و همت خالصانه و مجاهدانه کارکنان خدوم و تلاشگر شهرداری کاشان به منصه ظهوررسید.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی بین تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهری تصریح کرد: به‌طور قطع و یقین فعالیت‌های شهرداری خالی از اشکال نیست اما اینکه در برخی ادارات و حوزه‌ها هم افزایی و هم‌نوایی با مدیریت شهری در توسعه و آبادانی شهر نباشد، باید به گونه ای برطرف شود.

به‌گفته‌وی، استمرار فعالیت‌های شهرداری در سال جدید، بر توجه اصلی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام به‌ویژه در حوزه های مرکزی شهر است تا احیای سیما، منظر وکالبد شهری،بازآفرینی معماری سنتی و نیزتکمیل رینگ های ارتباطی این شهر عملیاتی شود. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار