آبادان؛

خاتمه درگیری ۱۱ساله طایفه‌ای در هندیجان

نزاع و درگیری ۱۱ساله طایفه‌ای در هندیجان خاتمه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛امام‌جمعه شهرستان هندیجان گفت: با پیگیری و وساطت جمعی از سران طوایف و عشایر نزاع و درگیری شدید ۱۱ساله دو خانواده از طایفه قنواتی خاتمه یافت.

حجت‌ اسلام و المسلمین علی شمیل‌پور افزود: اسلام دین برادری و اخوت است، خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم سفارش‌های بسیاری در مورد اتحاد مسلمین و مؤمنین کرده و ما باید قرآن این کتاب مقدس الهی را سرلوحه همه مراحل زندگی خود قرار دهیم.

وی گفت: چرا باید در جامعه مسلمانان اختلاف و درگیری‌های چندین ساله ایجاد شود؟ چرا مردم باید به جان هم بیفتند و همدیگر را به‌شدت مجروح کنند؟

امام‌جمعه هندیجان افزود: این‌گونه درگیری‌ها به‌خاطر عدم وجود عقلانیت و بی‌توجهی به سخنان بزرگان است، لازم است همه جوان‌ها به سخنان و نصایح بزرگان و ریش‌سفیدان توجه کنند و به‌خاطر عصبانیت زودهنگام دست به کاری نزنند که تا ابد پشیمانی خواهد داشت.

شمیل‌پور گفت: درگیری و نزاع بین دو خانواده از طایفه قنواتی که اکثراً ساکن شهر زهره هستند بیش از 11 سال به طول انجامیده اما با همت مردم همان منطقه و بزرگان و ریش‌سفیدان این موضوع خاتمه یافت .

وی افزود: متأسفانه این نزاع بسیار طولانی شده بود، به‌خاطر همین موضوع چندین جلسه در هندیجان و ماهشهر برای صلح و سازش تشکیل شد که برخی از جلسات بیش از هفت ساعت طول کشیده است.

همت و پیگیری‌های امام‌جمعه شهرستان بندر هندیجان درگیری و نزاع دیگری در سال‌های قبل بین دو طایفه بزرگ هندیجان حل‌وفصل شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، خاتمه ، طایفه ، هندیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.