سیاه بهار با خود گرانی به همراه آورد

مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت:در فصل سیاه بهار که میوه های زمستانه تمام شده و فصل میوه تابستانه نرسیده ، تا حدودی قیمت میوه های نوبرانه در بازار گران است.

هادی بختیاری یک مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت قیمت انواع میوه در بازار اظهار داشت: در فصل سیاه بهار که میوه های زمستانه تمام شده و فصل میوه تابستانه نرسیده ،  گفتنی است  که در بازار به سبب فصل میوه های نوبرانه تا حدودی شاهد افزایش قیمت میوه های نوبرانه هستیم.

وی با اشاره به قیمت میوه های نوبرانه در بازار گفت: قیمت  هر کیلوگوجه سبز به سبب سرما و تگرگ اخیر کیلویی 50 الی 60 هزارتومان، توت فرنگی جیرفت 5 الی 6 هزار تومان، توت فرنگی هشتگرد به سبب کیفیت بالا 14 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

بختیاری با اشاره به افزایش قیمت موز در بازار بیان کرد: افزایش تعرفه واردات در شرایط سیاه بهار و اعیاد وجشن های مختلف موجب شده که قیمت ان افزایش یابد و بیش از پیش فشار بر مصرف کننده وارد کند به طوریکه قبل از افزایش تعرفه هر کیلو موز بین 3 هزارو 500 الی 4 هزا رتومان بود که به یکباره  با وجود آنکه هنوز موز تعرفه ای به بازار نیامده اما با  اعلام این شرط  اکنون قیمت موز به مرز 6 هزار تومان در بازار رسید.

یک مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به افزایش قیمت سیر در بازار افزود: در سال جاری به سبب کاهش کشت سیر در بازار شاهد افزایش قیمت سیر ایرانی هستیم و این درحالیست که قیمت سیر چینی در بازار پایین تر از سیر ایرانی است و همین امر موجب شده که تمایل افراد به خرید سیر چینی بیش تر شود.

وی  با اشاره به واردات قانونی سیر چینی به کشور گفت: واردات سیر چینی از طریق مجوز قانونی می توانست موجب شکسته شدن قیمت سیر داخلی شود و به همین خاطر دولت باید از ابزار واردات به عنوان یک اهرم استفاده کند اما اکنون که سیر چینی از طریق واردات غیر رسمی به کشور می آید برخی فروشندگان سود جو بسته بندی آن را باز کرده و به قیمت سیر ایرانی به فروش می رسانند.


محصول

قیمت (درجه یک)

قیمت (دستچین)

پرتقال تامسون

هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان

3 هزار و 500 تومان

سیب

هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان

3 هزار و 500 تومان

خیار گلخانه

هزار الی هزار و 500 تومان

2 هزار و 200 تومان

کیوی

2 هزار تومان

3 هزار و 500 تومان

خیار بوته ای

هزار الی هزار و 500 تومان

3 هزار تومان

موز

6 هزا رتومان

6 هزار تومان

سیر ایرانی

10 الی 12 هزار تومان

-



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خبر مناسب و به جایی بود.
آخرین اخبار