برگزاری مراسم معنوی اعتكاف در 297 مسجد مازندران

مسئول تشكل های دينی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مراسم پرفيض اعتكاف در 297 مسجد اين استان در سال جاری برپا مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،كریم صادق نیا زمان آغاز این مراسم معنوی را از دوم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) اعلام و خاطر نشان كرد: ثبت‌نام برای این فریضه دینی به صورت مجازی و سنتی در حال انجام است.

وی افزود: مراسم مذكور به مدت سه روز با برنامه هایی نظیر برگزاری مراسم استقبال از معتكفان، برپایی نماز شب، نمازجماعت صبح، زیارت آل یاسین، ختم قرآن، ختم صلوات، تشكیل حلقه های معرفت برای پاسخ به شبهات فكری و عقیدتی معتكفین، سخنرانی، بیان احكام، قرائت دعای كمیل، دعای عهد، دعای ندبه، زیارت مخصوص امام حسین(ع)، برگزاری اعمال ام داود، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب(س) صورت می گیرد.

او شمار معتكفان امسال را بیش از 20هزار نفر پیش بینی كرد و با بیان اینكه تلاش داریم مراسم اختتامیه اعتكاف با قرائت دعای توسل و دعای وداع همراه باشد، گفت: پیشكسوتان برگزار كننده اعتكاف، مسن ترین و خردسال ترین معتكف و اعتكاف اولی ها نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی یادآورشد: امسال به همه معتكفان لوح تقدیر با امضای آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، ربیع فلاح جلودار استاندار و حجت الاسلام ناصر شكریان مدیركل تبلیغات اسلامی استان اهدا می شود.

صادق نیا به حضور سخنرانان برجسته استانی، شهرستانی و كشوری در مراسم معنوی اعتكاف مساجد این استان اشاره كرد و افزود: سال گذشته ٢٨٠ مسجد دیار علویان پذیرای ١٧ هزار و ٩٠٠ نفر معتكف بوده است.

وی از برگزارd مسابقه خاطره نویسی در ایام اعتكاف خبر داد و اظهار داشت: همه ساله، خاطرات معتكفین در كتابی تحت عنوان «سه روز رهایی»، چاپ و به خود معتكفان، اهدا می شود.

دبیر برگزاری مراسم معنوی اعتكاف در مساجد استان مازندران از برگزاری طرح قرآن در زلال اعتكاف در ١١٠مسجد از بین ٢٩٧مسجد برگزار كننده اعتكاف خبر داد و افزود: این طرح كشوری با موضوعات آموزشی تجوید، روخوانی، ترجمه و تفسیرقرآن كریم، شبی با قرآن و جزء خوانی در مراسم اعتكاف توسط مربیان قرآن اعزامی از دارالقرآن های اداره كل تبلیغات اسلامی مازندران، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه تلاش می شود با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی و ﺑﺎ برگزاری ﺑﺮﻧﺎﻣﻪهﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت افزایی در این ایام ﻓﺮاهﻢ نمائیم، گفت: تهیه و توزیع دو هزار جلد كتاب با عنوان «سه قدم مانده به صبح» پیرامون اهمیت اعتكاف و اعمال معتكفان در بین مساجد برگزاركننده اعتكاف این استان دردستور كار اداره كل تبلیغات اسلامی مازندران قرار دارد.

صادق نیا از چاپ ١٠هزار نسخه بروشور با نام «ای كه مرا خوانده ای» برای اهداء به معتكفین مازنی خبر داد و به حضور نماینده اداره كل تبلیغات اسلامی مازندران در جشنواره ملی اعتكاف به میزبانی آستان مقدس شاه عبدالعظیم حسنی(ع) همزمان با اول اردیبهشت ماه جاری اشاره كرد.

وی از شناسایی و معرفی ٩٠مسجد محوری و پرجمعیت از جهت تعداد معتكفان برای تهیه گزارش و مستند سازی به صداو سیمای مركز مازندران و اصحاب رسانه استان نیز خبرداد.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار