چهار هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد با تانکر آبرسانی می شوند

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار خانوار عشایر این استان با تانکر آبرسانی می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مجید علیپور جمعیت بهره مند از آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را حدود 20 هزار نفر برآورد کرد.
وی با اشاره با جمعیت 11 هزار و 200خانواری عشایر این استان ابراز کرد: آب آشامیدنی سایرخانوارهای عشایری با چشمه ها، رودخانه ها و شبکه های انتقال آب تامین می شود.
علی پور بیان کرد: روزانه 384 متر مکعب آب آشامیدنی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود.
وی گفت: تامین آب آشامیدنی عشایر شهرستان های کهگیلویه، لنده و بهمئی با مشکلات جدی اعتباری روبه روست که از محل بودجه ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود.
وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی پایدار با اجرای طرح های انتقال آب در مناطق عشایری این استان نیازمند 160 میلیارد ریال اعتبار است.
علی پور تصریح کرد: طرح مطالعاتی تامین آب پایدار در 12 منطقه عشایری شهرستان های گچساران، کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده انجام شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهسازی چشمه ها و احداث منبع ذخیره آب از برنامه های این اداره متولی برای تامین آب مناطق سردسیری است.
وی اظهار کرد: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه،گچساران، دنا و بهمئی مهمترین مناطق عشایر نشین این استان هستند
علی پور گفت:جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه 94 هزار راس گوسفند و بره، 320 هزار راس بز و بزغاله و دو هزار و 600 راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله را به بازار دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عشایر این استان با تولید سالانه بیش از 23 درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از 10هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم و هفت هزار و 400تن گوشت قرمز نقش مهمی در تولید ملی دارند.
علی پور ابراز امیدواری کرد: با تقویت چراگاه ها و ایجاد طرح های پمپاژ های آب کشاورزی بتوان تولیدات عشایر این استان را به طور چشمگیری افزایش داد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 200 خانوار و بیش از 70هزار نفرجمعیت دارند.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: خانوار ، عشایری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار