تلاش برای نجات زمین با بطری‌

هر چه زمین و محیط زیست سالمتر باشد، زندگی انسان و موجودات زنده سالمتر خواهد بود؛ در همین راستا، یک دانشجوی ایسلندی بطری‌هایی ساخته است که می‌توان خود این بطری‌ها را نیز پس از مصرف آب داخلشان خورد.

تلاش برای نجات زمین با بطری‌به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سالانه میلیون‌ها تن پلاستیک در طبیعت‌‌ رها می‌شود که امکان بازیافت پیدا نمی‌کنند و اغلب در زمین و اعماق اقیانوس دفن می‌شوند. در میان راه‌حل‌های ارائه شده «بطری‌های قابل خوردن» یکی از روش‌های نجات زمین و پیشگیری از انباشت زباله تلقی شده است.

به گزارش «ساینس الرت»، «اری جانسون» (Ari Jónsson) دانشجوی ایسلندی، بطری تجدیدپذیری طراحی کرده است که شبیه بطری‌های پلاستیکی است با این تفاوت که بعد از مصرف، خطری برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

«جانسون» درباره ایده خود گفت: «بعد از اینکه فهمیدم نیمی از مواد پلاستیکی در طبیعت‌‌ رها می‌شوند، به فکر روشی برای مقابله با این تهدید زیست‌محیطی افتادم و از خود پرسیدم چرا از موادی که براحتی در طبیعت تجزیه می‌شوند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند، برای ساخت مواد استفاده نمی‌شود؟

وی برای ساخت بطری مدنظر خود از «جلبک» و «پودر آگار» استفاده کرد؛ زمانی که این پودر به آب اضافه شود، حالتی شبیه ژله پیدا می‌کند. برای شکل دادن به بطری باید مواد آن را در قالب ریخت و بطری تا زمانی که حاوی آب باشد شکل خود را حفظ می‌کند.

نکته جالب‌ درباره این بطری آن است که می‌توان بعد از مصرف آب، خود بطری را نیز خورد.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار