مقام سازمان ملل: اروپا باید به اقدامات اسرائیل واکنش نشان دهد

سازمان ملل متحد اعلام کرد، تعداد خانه های ویران شده فلسطینی ها در سال 2016 به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «رابرت پیپر» مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس امور بشردوستانه این سازمان در سرزمین های فلسطینی روز جمعه در بروکسل درباره اوضاع فلسطینیان با مقامات اروپایی گفتگو کرد و از آنها خواست به اقدامات اسرائیل در ویران کردن خانه های فلسطینیان واکنش نشان دهند.

پیپر در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: ما وارد مرحله جدیدی از مشکلات در زمینه رویارویی بین قوانین بین المللی بشردوستانه و اشغال گری های اسرائیل در کرانه باختری شده ایم.

وی همچنین افزود: روند ویران کردن خانه ها بیش از هر زمان دیگری سرعت گرفته است و باید یادآوری کنیم که تنها 4 ماه از سال 2016 سپری شده است. ما درباره دیگر ماه های سال به شدت نگرانیم.

رابرت پیپر اعلام کرد، حدود 140 خانه ای که با کمک های موسسات خیریه از جمله با سرمایه گذاری 200 هزار یورویی اتحادیه اروپا ساخته شده بودند، ویران شدند و این در حالیست که حدود 600 نفر خانه های خود را از دست داده اند.

پیپر همچنین گفت، اسرائیل با اقدامات خود، فلسطینیان را وادار به انتقال به دیگر بخش های کرانه باختری کرده است.

وی افزود، اتحادیه اروپا باید راهبرد خود را در این زمینه اتخاذ کند و به این اقدامات واکنش نشان دهد. نمی توان این اقدامات را بدون پاسخ گذاشت. این اقدامات، تحریک کننده هستند.

پیپر توجیهات ارتش اسرائیل را در ارتباط با این گونه ویرانی ها به چالش کشید و تصریح کرد، اسرائیل به فلسطینیان در آنجا فرصتی واقعی برای دریافت صدور مجوز احداث خانه نداده است.

این مشاور دبیرکل سازمان ملل اذعان کرد، در حالی که در پشت درهای بسته، دیپلماسی در جریان است اما باید اظهارات آشکار بیشتری درباره این موضوع بیان شود. وی افزود، اتحادیه اروپا می تواند دیپلمات های خود را در مکان های آسیب دیده مستقر کند و به این ترتیب، پیامی سیاسی برای اسرائیل ارسال کند.

پیپر گفت، «ما همچنین باید درباره موضوع پرداخت غرامت از سوی این قدرت اشغالگر صحبت کنیم.»

در نیویورک، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست در این ارتباط اقدامی اتخاذ کند. وی در نامه ای به شورای امنیت نوشت، «ما از جامعه بین المللی و به ویژه از شورای امنیت می خواهیم، خواستار پایان یافتن سریع اقدامات غیر قانونی اسرائیل شود.»

وی نامه خود را در همان روزی نوشت که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد، شمار خانه هایی که نیروهای ارتش اسرائیل در سال 2016 ویران  کرده اند در مقایسه با سال 2015 افزایش داشته است.

تنها در پنجشنبه گذشته، نظامیان اسرائیلی 54 خانه را ویران کردند که 18 باب از آنها با کمک های موسسات خیریه ساخته شده بود. این ویرانی، سبب بی خانمانی 124 نفر از جمله 60 کودک شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار