خبرسازها بازهم گاف دادند؛

کانالچه ای با "احمدی نژاد"، "اسناد پاناما" و "بخشنامه های صدا وسیما" جمله ساخت

در فضای مجازی بعضی ها حرف هایی می زنند یا بهتر بگوییم می سازند که نشان می دهد نه حال خوشی دارند نه حواس جمعی.

کانالچه ای با به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزگار فضای مجازی است و مطالب بسیاری روزانه زیر دست آدم های مختلف می روند و به سرانگشت کپی از یک نرم افزار وکانال به یک نرم افزار و کانال دیگر بار سفر می بندند و در برخی موارد پر پروازشان صرفا ذهن خیال پرداز والبته کم حافظه ی برخی هاست .درهمین چند شنبه بازار چند رنگ مطالب مجازی، بعضی ها ظاهرا مزاجشان روبه راه نبوده و حرف هایی می زنند یا بهتر بگوییم می سازند که نشان می دهد نه حال خوشی دارند نه حواس جمعی .

اخیرا در کانالچه ای که اتفاقا جایش در نقشه جغرافیا به عنوان یک کانال عجیب خالی بود مطلبی خواندیم درمورد کشوری از آمریکای مرکزی والبته ارتباطش با چندخیابان و محله آن طرف تر از خودمان آن هم با این عنوان : "بخشنامه جدید صدا و سیما : رسوائی پاناما را ماست مالی کنید/ هیچکس حق اشاره به نام احمدی نژاد در لیست اسناد پاناما را ندارد."

انگار نویسنده مطالب کانالچه ای طرفدار پروپاقرص این تئوری بوده است که "دروغ هر چه شاخدار تر باشد باورکردنش راحت تر است". بعد از خواندن این مطلب با کلی علامت سوال وت عجب به اختلاف سنی جسم وفکر برخی نگارندگان مطالب کانالچه ای می اندیشیدیم که نگاهی به همین سایت خودمان انداختیم و یک به اصطلاح سرچ انجام دادیم ، تا ببینیم سنگِ بی هزینه سرچمان به حرف های مفت این کانالچه می خورد و یا حداقل سایشی با آن خواهد داشت؟ و همچنین معلوم شود همچنان دروغگو کم حافظه است یا قواعدهستی تغییر کرده؟! که دیدیم چندین خبر و یا مصاحبه در رابطه با این موضوع پیش رویمان آمد:

ماجرای نام احمدی نژاد در اسناد پاناما چیست ؟

مشاوراحمدی نژاد:سایت پانامایی مدرک پولشویی ارائه کند

جزئیات کامل اسناد پانامایی/نام احمدی نژاد هم در این اسناد هست !

دادستانی پاناما درباره «اوراق پاناما» تحقیق می كند

نخست‌وزیر ایسلند استعفا داد

واشینگتن: اسناد پاناما اقتصاد جهانی را تهدید نمی كند

ان پی ار: بازتاب گسترده درز اطلاعات پول‌شویی پاناما در سراسر جهان 

اسناد پاناما علیه پوتین طراحی شده است 

افشای مالکیت میلیاردی حاکم امارات در انگلیس

ارتباط شرکت صاحب «اسناد پاناما» با 1000 شرکت آمریکایی

کامرون افشاگری های «اسناد پاناما» در مورد خود را تایید کرد

پاناما چطور بهشت مالیاتی شد؟

بزرگترین نشت اطلاعات مالی و حساب های برون مرزی رهبران جهان

متهم شدن نزدیکان پوتین به پولشویی+ تصاویر

مدیرعامل بانک روسی: پوتین ارتباطی با فساد مالی ندارد

شرکتی محرمانه با بیش از 11 میلیون پرونده فساد اقتصادی + فیلم

در اینجا باید به این مهم اشاره شود؛ این روالی بود که در سایت ما به آن پرداخته شد و سایر بخش های معاونت خبر چه در صدا و چه در سیما همین رویه بوده است.

درهمین مطالب، خبرنگاری انگلیسی اذعان می کند که فرضیه اسناد پانامایی آن بوده که احمدی نژاد مالک شرکت دولتی پتروپارس است و طبیعتا این موضوع نمی تواند درست باشد و بعد هم هیچ کجای این اسناد نامی از احمدی نژاد آورده نشده تا لازم باشد بیشتر از آنچه انجام شد در رابطه با آن گفته، نوشته و شنیده شود.

اما در رابطه با اثرات ذهنی –تخیلی گرداننده کانالچه مذکور بایدتوصیه کرد وقتی تعداد اعضا کانالچه اش را با دست می شمارد بیشتر حواسش جمع باشد و البته بداند و آگاه باشد که با این روش خبرسازی و اعمال فشار نمی تواند اصول حرفه ای یک سازمان و مجموعه خبری را تحت تاثیر قرار دهد و اگر قرار بود مجموعه ی خبری ما با همین منطق و فرمانِ کانالچه ای پیش برود، در مورد هزار سوژه کوچک وبزرگ معلوم نبود چه اتفاق ها و قضاوت ها رخ می داد و نهایتا باید توصیه کنیم نگارنده کانالچه ای یک درزگیری اساسی میان منابع ناآگاه تر از خودش انجام دهد چرا که شایعات می آیند ومی روند و روسیاهی به نگارنده ی کانالچه ای می ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخ جمع کنین بابا حالا کانال بقیه شد کانال چه کانال شما شد درشتچه خخخخخخ پیشته بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
درسته احمدی نژادخودرای بودولی درصداقت وپاکیش شک کردن بی انصا فیه!
آخرین اخبار