سنندج؛

برگزاری انتخابات هفتم اسفند در اوج امنیت، آرامش و بی طرفی

رئیس ستاد انتخابات وزارت كشور گفت: انتخابات هفتم اسفند در اوج امنیت، آرامش و بی طرفی برگزار شد و برنده اصلی انتخابات مردم بودند و ملت ایران مردم سالاری دینی خود را در انتخابات همواره نشان داده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،محمدحسن مقیمی امروز یكشنبه در همایش آموزش توجیهی که با حضور دست اندركاران انتخابات استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان در سنندج برگزار شد،گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه و مجلس خبرگان رهبری نیز در 31 حوزه برگزار شد و انتخابات 206 حوزه مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تایید و یك حوزه دیگر نیز در چند روز آینده تایید و اعلام می شود.

وی افزود:  رعایت قانون را اصلی ترین معیار و مبنای برگزاری انتخابات دانست و گفت: ما بر اساس قانون فعلی انتخابات را برگزار كردیم.

ویقائم مقام وزیر كشور در امور سیاسی با قدردانی از عوامل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت تدبیر و امید، انتخاباتی سالم با امنیت و آرامش كامل و حضور پرشور مردم برگزار كرد و از این آزمون سربلند بیرون آمد.

مقیمی برگزاری همایش های توجیهی آموزشی برای فرمانداران و بخشداران در مناطق مختلف كشور را در مرحله اول انتخابات بسیار موثر دانست و گفت: در این همایش ها قوانین انتخابات را مرور كردیم و این نشست علمی آموزشی موجب شد عوامل برگزاری انتخابات با دانش روز و با تسلط كامل انتخابات را برگزار كنند.

وی حق الناس بودن رای مردم، بی طرفی در برگزاری انتخابات و قانونمند عمل كردن را از جمله اولویت های وزارت كشور در برگزاری انتخابات دانست و گفت: در مرحله اول انتخابات این سه اصل مهم رعایت شد و در مرحله دوم نیز همین اصل را مدنظر قرار می دهیم.

قائم مقام وزیر كشور در امور سیاسی سه برنامه اصلی وزارت كشور در سال 95 را اجرایی كردن سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب، اجرایی كردن مفاد برنامه ششم توسعه و آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام كرد و گفت: اجرایی كردن این سیاست ها رسالت سنگینی است كه توسط استانداران، فرمانداران و بخشداران انجام می شود.

گفتنی است، در مرحله دوم انتخابات، مردم استان كردستان برای انتخاب دو نماینده در حوزه های 'سنندج، دیواندره و كامیاران' و 'مریوان و سروآباد' 10 اردیبهشت ماه جاری به پای صندوق های اخذ رای می روند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.