استفاده از کود دامی پوسيده در بستر خزانه برنج ضروری است

استفاده از کود دامی پوسيده در بستر خزانه برای افزايش درجه حرارت خاک بسيار مناسب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیداحمد طاهری در جمع بهره‌برداران روستای روشن آباد شهرستان بابل در رابطه با سرمازدگی خزانه برنج گفت: سرمازدگی پدیده ای است که در درجه حرارت های پایین سبب ایجاد خسارت و یا از بین رفتن اندام های گیاهی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه استفاده از کود دامی پوسیده در بستر خزانه برای افزایش درجه حرارت خاک بسیار مناسب است افزود: بدین سبب می توان به میزان 40 تا 50 کیلوگرم کود دامی یا کود مرغی پوسیده برای 100 متر مربع خزانه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: پتاسیم یکی از عناصر اصلی و لازم برای گیاه برنج محسوب می شود که نقش عمده ای در افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس محیطی بویژه سرما دارد.

طاهری افزود: باتوجه به اینکه یخبندان و سرمازدگی خسارت زیادی به محصولات کشاورزی وارد می کند، آگاهی از زمان شروع یخبندان و تاریخ کاشت مناسب برای بهره برداران بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در دوره آموزشی و ترویجی که در روستای روشن آباد شهرستان بابل برگزار شد بهره برداران با روش های خزانه مناسب برای مقابله با سرمازدگی، زمان مناسب جوانه دار کردن بذر و استفاده از پوشش نایلونی برای خزانه آشنا شدند.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار