کرمانشاه؛

تاثیر ویتامین A در پیشگیری از عوارض سرخک

یک متخصص بیماری‌های عفونی ویتامین A را در پیشگیری از عوارض سرخک بسیار موثر دانست و گفت: افراد می‌توانند از منابع غذایی این ویتامین مانند هویج نیز استفاده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر علیرضا جانبخش  با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی است، گفت: این بیماری به طور معمول در سنین پنج تا 15 سالگی مشاهده می‌شود.

جانبخش زمان شیوع این بیماری را اواخر زمستان و اوایل فصل بهار عنوان کرد و افزود: قدرت سرایت این بیماری بسیار بالاست و درصورت مواجه با فرد بیمار، ویروس بیماری تا 90 درصد قابلیت سرایت دارد.

وی افزود: این بیماری به سرعت و سهولت از طریق قطرات تنفسی و دست دادن قابل انتقال است.

جانبخش دوره نهفتگی ویروس سرخک را دو هفته عنوان کرد و افزود: بعد از دو هفته بیماری خود را با علائمی از جمله تب و کسالت، بدن درد و بویژه سردرد و درد شکم نشان می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این علائم دو تا سه روز ادامه داشته و پس از آن بثورات قرمز رنگ برروی پوست بیمار ظاهر می‌شود و تمرکز آنها بیشتر در نواحی شکم و سینه است.

جانبخش با بیان اینکه سرخک درمان اختصاصی ندارد، گفت: در زمینه این بیماری درمان‌های حمایتی مانند نوشیدن بسیار مایعات، استراحت و رژیم غذایی مناسب توصیه می‌شودو تنها دارویی که در این زمینه تجویز آن تاکید می‌شود ویتامین A است، زیرا این ویتامین می‌تواند تا حد زیادی از عوارض بعدی بیماری جلوگیری کند و افراد می‌توانند از منابع غذایی این ویتامین مانند هویج هم در دوران بیماری استفاده کنند.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.