درسال 95؛

چه کسانی از دریافت یارانه محروم می شوند؟

طبق لایحه بودجه سال جاری 24 میلیون نفر از یارانه بگیران پر درآمد از لیست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

چه کسانی از دریافت یارانه محروم می شوند؟به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هرساله با ارائه لایحه بودجه، تبصره ای  درآن به نام حذف یارانه اقشار پردرآمد خودنمایی می کند؛ افرادی که بیش از 4 سال در کنار درآمدهای میلیاردیشان، 45 هزار 500تومان هم دریافت می کردند؟!

طبق مطالعات انجام شده قرار بود پرداخت یارانه کاهش فاصله طبقاتی را به دنبال داشته باشد موضوعی که فقط بر روی کاغذ باقی ماند و در عمل با پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه باعث شد فاصله طبقاتی دوچندان شود.

لازم به ذکر است که در این کارزار، دولتی ها به بهانه های مختلف تا به امروز از اجرای این مصوبات سرباز زدند موضوعی که آن روزها همه از کنارش رد می شدند این روزها با کاهش درآمدهای دولت و فشار بیشتر مجلس قرار است رنگ بوی اجرایی به خود بگیرد البته باید منتظر بود و دید.

بر همین اساس در لایحه بودجه سال 95 سخن از حذف  یارانه 24 میلیون نفری است  که در سه دهک بالای درآمدی جامعه هستند و قرار است منابع حاصل از این بخش صرف حل مشکلات اقتصادی کشور، مشکل تولید و اعطای تسهیلات بخش اشتغال با اولویت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی شود.

درهمین خصوص نیز ازسوی برخی مسئولان درگیر این امر از شش گروه پردرآمدی که باید یارانه شان قطع شود رونمایی شده است؛ که طبق آن قرار است یارانه 30 درصد (24 میلیون نفر) جامعه حذف  و 70 درصد یارانه نقدی دریافت ‌کنند.

اما طبق صحبت های انجام شده این شش گروه که از دریافت یارانه حذف خواهند شد به شرح ذیل هستند:

1-  کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است.(ماهانه حدود 2میلیون 917هزار تومان)

2-  نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

3-  کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

4-  کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

5-  کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

6-  کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

که دریافت یارانه حتی از سوی یک نفر از آنها نیز جای بسی تامل دارد چه برسد به 24 میلیون نفر!!!

***منافع ملی فدای اهداف جناحی/ ماهانه 3000میلیارد تومان رقمی که مانع از پیشرفت اقتصاد می شود

 سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اجرای صحیح این طرح  و اختصاص منابع حاصل از آن به عمران و آبادانی کشور موجب رضایت این دسته از افراد خواهد شد.

وی افزود:باید دولت ، مجلس و همه ی نهاد های تصمیم گیرنده، افرادی که واقعا نیازی به یارانه ندارند را با هر ابزاری شناسایی کنند و در این مسیر مردم نیز باید با دولت هم قدم شوند واگر نیازمند دریافت یارانه نیستند، پس از قطع آن اعتراض نکند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  چرخ زندگی اقشار ضعیف جامعه با همین اندک یارانه می چرخد، گفت:شناسایی دقیق و پرداخت یارانه به این افراد باید صورت گیرد تا حقی ضایع نشود.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث حذف یارانه افراد جامعه نباید نگاه کلی داشت،ادامه داد: ممکن است افرادی در بهترین صنوف مشغول به کار باشند اما نیازمند دریافت یارانه باشند.
 
وی  با بیان اینکه پرداخت ماهانه  3 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، فشار سنگینی را متوجه بودجه کل کشور خواهد کرد، گفت: با توجه به وابستگی اقتصاد کشور به نفت و کاهش قیمت آن در یک سال و نیم اخیر درآمد کشور روند نزولی به خود گرفته که همین امر کاهش تخصیص منابع عمرانی را نیز به دنبال داشته است.

هاشمی تاکید کرد: دولت و مجلس نباید با انداختن توپ در زمین یکدیگر و برای حفظ وجهه خود میان مردم از  انجام این مصوبه ها صرف نظر کنند که در این مسیر نیازمند یک عزم جدی و در نظر گرفتن منافع ملی و مصلحت هستیم.

***دولت بی اعتنا به مصوبات مجلس/برنامه هایی که به درستی اجرا نمی شوند

موسی الرضا ثروتی،عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بی فایده خواندن حذف یارانه اقشار پردرآمد، گفت: دولت همواره به میل خودش رفتار کرده و نسبت به مصوبات مجلس توجه چندانی نداشته بطوریکه می توان گفت: 71 درصد از بودجه مصوب سال گذشته مجلس اجرا نشده است و در خصوص حذف یارانه اقشارپردرآمد نیزمعتقدم که یارانه این تعداد از افراد حذف نخواهد شد.

وی یارانه را به ماشین رای جمع کنی رؤسای جمهور تشبیه کرد و ادامه داد: دولت یازدهم با نگاهی که به انتخابات سال آینده دارد، این مصوبه را به درستی اجرا نخواهد کرد کمااینکه کاندیدای دیگری نیز با وعده یارانه 250 هزار تومانی میخواهند وارد صحنه ی انتخابات شود.

ثروتی با انتقاد از نحوه ی توزیع یارانه نقدی گفت: در ابتدای طرح هدفمندی یارانه ها قرار بود یارانه تنها به اقشار کم درآمد پرداخت شود اما هیچ کدام از دولت های درگیر با یارانه نقدی نتوانستند آن را اجرا کنند.

وی در ادامه درخصوص تاریخچه حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد گفت: در سال گذشته قطع یارانه حدود شش میلیون نفر از افراد جامعه مطرح شد و قراربرآن بود که منابع آزاد شده از این طریق صرف اشتغال جوانان و یارانه مسکن جوانان شود که این مصوبه تاکنون اجرا نشده است.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد:حذف یارانه اقشار پر درآمد نیازمند اطلاعات شفاف است و حتما نیازی به ورود به حساب های شخصی مردم نیست چراکه درآمد مشاغل مشخص است و درآمد کسبه نیز از طریق مالیات و... قابل تشخیص خواهد بود و در این زمینه  فقط نیازمند یک نرم افزارهستیم.

وی ادامه داد: در کشورهای خارجی ،برخلاف کشور ما قانون مبارزه با پولشویی به طور کامل اجرا می شود و حتی در رابطه با واریز مبالغ قابل توجه واریزی به حساب افراد نیز از چگونگی حصول آن سوال پرسیده خواهد شد؛ اما قوانین پولشویی در کشور ما به طور کامل اجرا نشده است.

**پول آزاد شده از یارانه ها اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد/حذف 80 درصد از جامعه

مهدی تقوی،استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصادی نیز بر لزوم حذف یارانه اقشار پردرآمد تاکید کرد و گفت:این پول عظیم اگر در امر اشتغال،عمران و مسکن سرمایه گذاری شود وضع اقتصاد دگرگون خواهد شد.

وی افزود: با افزایش جمعیت فشار برای پرداخت یارانه گلوی دولت را فشار می دهد و توزیع یارانه  45 هزار تومانی به تمامی افراد جامعه، نوعی اسراف از بیت المال است چراکه این بودجه می توانست صرف کارهای بزرگ تری با نتایج به نسبت مطلوب تری شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به کارنامه سه ساله دولت یازدهم گفت: اولین هدف رییس جمهور یک کشور باید رشد اقتصادی و توزیع عادلانه درآمد میان اقشار مردم باشد که دولت تدبیر و امید توانسته تا حدودی  از پس تورم 40 درصدی، نرخ رشد منفی و نرخ بیکاری بالا برآید.

 وی ادامه داد: اکنون دولت باید ملاحظاتی از این قبیل که وجهه دولت خدشه دار و نارضایتی ایجاد می شود و...  را کنار گذاشته و قشر پردرآمد را ازلیست یارانه بگیران حذف کند؛ از نظر من این تعداد حتی از 24 میلیون نفر نیز بیشتر هستند و حدود 80 درصد جامعه را  در بر می گیرد.

تقوی در پایان با ابراز امیدواری از آینده اقتصادی کشور گفت: با اجرایی شدن برجام 2 و آزاد شدن دارایی های بلوکه شده کشور در بانک های خارجی، روند بهبودی اوضاع اقتصادی کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت در نتیجه با افزایش اشتغال و درآمد،مردم نیازی به یارانه نخواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۷
اینم 45 تومنم قطع کنید تا راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ز- ک
۲۳:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
باسلام .
یارانه من معلم بازنشسته که حدود دوسال است قطع شده .چرا ؟ چون دراین دوسال بعد ازدوبار افزایش ، حکم حقوقی من بامدرک لیسانس و38 سال خدمت ا2300000 تومان . کجای این درآمد ،سالانه به 35 میلیون تومان می رسد تا موجب قطع یارانه گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۵
مارو گفتن جز تجار اخه ما با حقوق 2 میلیون تجاریم یا برگردونید یارانمونو یا حق و ناحق شد ما راضی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
یارانه باید پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
5سال یارانه دادین به کجارسیدیم.حالا میخواین یارانه را قطع کنین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تا قبل از عید می گفتن کمبود بودجه داریم، حالا که پولهای بلوکه واریز شد.......
خدایا برسون صاحب الامرتو ....
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
بابا انقدرنگیدمشاغل ازاد من بقالی دارم مالیات و اتحادیه و بهداشت پوست میکنن .روزی سی هزار تومان درامد دارم .شاید سوپر مارکتی باشد صدها برابرمن دربیاره گناه من چیه ؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
بابا انقدرنگیدمشاغل ازاد من بقالی دارم مالیات و اتحادیه و بهداشت پوست میکنن .روزی سی هزار تومان درامد دارم .شاید سوپر مارکتی باشد صدهابرابرمن دربیاره گناه من چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
عدالت اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
باید منویات مقام معظم رهبری را گوش داد و در جهت پیشبرد اهداف توسعه گام برداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
لیاقت نداریم پیشرفت کنیم
نگاه به سطح رفاه اجتماعی وعدالت اجتماعی کشورهای دیگه بکنید
باید در جهت عدالت اجتماعی حرکت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
کاش اجرایی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سرمایه دارکه خیالش نیست این قشرکم درآمدوفقیرهستندکه دارن زیرفشارمالی له میشن

روزبه روزبه قیمتهاافزوده میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
به خدا اگه به جای اختلاس یکم از این پولا به مردم هم بدین همه چیز حل میشه فقط یکم دست و دلباز باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
به خدا اگه به جای اختلاس یکم از این پولا به به مردم هم بدین همه چیز حل میشه فقط یکم دست و دلباز باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا میشه با 45 هزار تومان زندگی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا میشه با 45 هزار تومان زندگی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
بنزین رو کم کم کردید 1000 جوری که صدای مردم در نیاد یارانه رو هم هم به همین منوال دارین ور میدارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
بابایه عده زندگشیون روی یارانه اس
مثلا همین روستاییان وبیکاران
چرابااحساس مردم بازی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا یارانه قطع می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
مسلما تصمیمی برحذف یارانه بگیران گرفته نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اجرای این طرح از بن اشتباه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
باید به جای یارانه تسهیلات به مردم داده شود.
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
بیچاره ماهاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
با این همه تورم بعداز واریز اولین یارانه مردم بد بخت شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اقشار ثروتمند باید حذف شوند
-
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
لطفا یارانه را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
هیچ کس حق ندارد یارانه ملت را قطع کند یارانه پول گرانی کالاها بوده است این حق الناس است ما هرگز از حق خویش نخواهیم گذشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
سلام،شاید20سال سال پیش وقبلتر فرهنگیان شرایط خوبی نداشتن ولی امروزه درآمد و وضع مالی خوبی دارن ولی نمیدونم چرا فرهنگیان اینقدر اصراردارن بگن ما بدبختیم؟!!آخه چرا؟!!...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
این ملت بدبخت که همه امیدش یارانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
این یارانه و مشکلاتی که برای ملت و دولت ایجاد شده همه از اشتباه آقای احمدی نژاد است ..یارانه ضررش بیشتراز سودش هست هم برای مردم و هم برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعآ این موضوع یارانه داره میشه تهدیدامنیت ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اصلا فکر بدبخت وبیچارههای مثل من که کارگر ساختمانی هستیم نیستید درماه 5یا4روز کار می کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا با شیب ملایم بدبخت شدیم و رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا باشیب ملایم بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
یارانه چه باشد وچه نباشد دیگر هیچ امید ی به زندگی نداریم از گشنگی وبی پولی داریم کم کم میمریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
همش تقصیره خودمونه هر چی گفتن چیزی نگفتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
فقط دارن مردمو توفشار میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
من یه کارگرم 40 سالمه با یه دونه فرزند زمستون با بدبختی وبی کاری تموم کردم حالا فصل کار شده میگن کار کار کجاس
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اب و برق و گاز وبنزین وهمرو گرون کردن که یارانه بدن .حالا میخوان یارانه روحذف کنن .بابا نه اون گرونیرو میخایم نه اون یارانه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
با پرداخت یارانه قرار بود زندگی مردم متحول شود که نشد .قرار بود با پول یارانه در بورس سرمایگذاری کنیم که نشد.
شایدباقطع کردن یارانه مردم کشور متحول شود!
یارانه آّب -برق -تلفن- گاز بنزین-نان و........را قطع کردند وضع کشوربهترشد؟
فقط خداوکیلی عدالت را رعایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
سلام عزیزان فکرخودتان را درگیریارانه نکنید چراکه اگرمطالب درج شده صحت داشته باشد پردرامد ها حذف خواهند شد درضمن خدا روزه رسونه
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
چرا خودتان راخسته میکنند قیمتها را برگردانید به گذاشته همه یارانه ها راقطع کنیدلطفا به فکر اقتصاد کشور و اشتغال جوانان باشید.
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
قیمتها را برگردانید به گذشته همه یارانه ها راقطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
باسلام یارانه من که باحقوق 850000تومان دارم زندگی میکنم دوتابچه دارم درس میخونندهمین ماه اخطارقطع گازبرام آمده قبض گاز154000تومن 4ماه یارانه منو قطع کردیداعتراض کردم فقطتوسایت نوشته تادوماه دیگه بررسی میشه هنوزخبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با شیب ملایم یارانه همه رو قطع میکنند هیچ مشکلی هم حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
باید پر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بقیه نون ندارن مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من یک کارگر ساده هستم
چهار ماه بود با یارانه135000هزار تومانی سر کردم
اینم قطع کنید
بخدا اگه قطع کنن بمیریم بهتر از این زندگی هستش که داریم
من خودم بخاطر مشکلات رفتم توی یکی از روستاهای شهرمون خوی خونه اجاره کردم ماهی صد هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام،این یارانه هایی که قطع شده کجا میره؟خرج کی و خرج چی میشه؟
چرا به یارانه ما مستضعفین اضافه نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یارانه حق همه اقشار جامعه هست و عدالت نیست که عده ای از این حق محروم شوند چون با توجه به تورم ورها سازی قیمت سوخت وانرژی قرار بود به همه یارانه داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
فردا یارانه کارگر بدبخته قطع میکنن......از زمان هدفمندی یارانه ها تمام اجناس 1000برابر گران شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
حرف دل مردم رازدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این قضیه یارانه بدجورنقل محافل شده
بااین قطع و وصل خیلی مردم رونصبت به دولت بدبین کردن
مردم توان اقتصادی ندارن کجاس رفاه وعدالت اجتماعی؟
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا باتورم یارانه هم افزایش داده نمیشه؟؟؟
چرا؟؟؟؟
چندساله همون۴۵۵۰۰هستش کفاف قبض گازهم نمیده به بهانه یارانه کمرمردم شکست!!!!
ای خدااااااا کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یه عمر درس خوندیم و شرکت زدیم نه تولید نه فروش! همه پرسنل رو فرستادم خونه هاشون و خودمم بیکار. فکر کنم باید برم یک تاکسی بگیرم تا سرمایه م تموم نشده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اول جلو فساد اقتصادی بگیرین که میلیارد میلیارد اختلاس میشه بعد بیاین یارانه قطع کنید آقایان مجلسی و دولت مردان عزیز محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با ۴۵تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اگه میخواید اقتصاد متحول بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اخه چرا میخواین یارانه مدیر عامل واعضا شرکت خصوصی که هیچ گونه درامدی ندارن رو حذف کتید بابا ما شرکت ثبت. کردیم دو ساله دریغ از یه کار کوچیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جلو فساد وحیف ومیل شدن بیت المال رابگیرن عدالت اجتماعی واقتصادی را اجرا کنن با این همه ثروت خدادادی ایران گلستان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
صاحب اختیارید،دلتون میخواد ٬
-
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
حالا چرا میپیچونید یکدفعه ای یارانتونو قطع کنید تا مردم راحت بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
حرفی ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
نباید بری شرکت کاری کنی تا سه ماه چهار ماه حقوق ندن، یا اینکه اخرش تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
ابتدا قرار بود سوبسیدهای کالا های اساسی و انرژی را حذف کنند چرا که می گفتند فشار زیادی روی بودچه دولت می آورد و اقشار پر درآمد جامعه نسبت به اقشار کم درآمد از سوبسید بیشتری استفاده می کنند اما حالا
این طوری قرار بود پول نفت را یر سفره مردم بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به من کاربدن یارانه نمیخوام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به من کاربدن یارانه نمیخوام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا همون اول ثروتمندان رو حذف نکردن بعد یارانه بدن.....چرا بعد از اجرایی شدن یارانه ها موقعی که بنزین شد ۴۰۰ثروتمندان رو حذف نکردن بعد شروع کنن به گرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا همون اول ثروتمندان رو حذف نکردن بعد یارانه بدن.....چرا بعد از اجرایی شدن یارانه ها موقعی که بنزین شد ۴۰۰ثروتمندان رو حذف نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا همون اول ثروتمندان رو حذف نکردن بعد یارانه بدن.....چرا بعد از اجرایی شدن یارانه ها موقعی که بنزین شد ۴۰۰ثروتمندان رو حذف نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا همون اول ثروتمندان رو حذف نکردن بعد یارانه بدن.....چرا بعد از اجرایی شدن یارانه ها موقعی که بنزین شد ۴۰۰ثروتمندان رو حذف نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا نمی گید قیمت جنس چند برابره!فقط گیر دادید به این یارانه!حق ملت چندین برابره اینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اول بهونشون تحریم بود الان دولت قبل و یارانه ها عجب جوانها شغل میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
لطفا کارمندان بانک رو هم جز حذف شوندگان قرار بدید برخی چند تا خونه و ماشین به اسم خودشونو اقوامشون دارن.خواهشا عادلانه قطع کنید تا همه همکاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
قیمت ها را به قبل از یارانه بر گردانید هیچکس یارانه نمی خواهد
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام من توی بیمارستان کار میکنم در اهواز
ماتوی بیمارستان پزشک هیئت علمی داریم ماهیانه بین پنجاه تا سیصد میلیون تومان کارانه میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا فقط به شغل نگاه میکنین پزشک عمومی با ۵نفر تحت تکفلش بایه دنیا قسط و حسابش که کل ماه بجز سر برج خالیه بایه دکتر دیگه که تنها زندگی میکنه یا ۲نفرن برابره ؟؟نکنین توروخدا اول تحقیق کنین بعد یارانه رو قطع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
وقتی بنزین 80 تومان بود و یک شبه شد 400 تومان در واقع اون زمان این یارانه بخاطر مابه التفاوت بنزین برقرار شد و الان بعد از گذشت این مدت زیاد و با با توجه به اینکه ضریب تورم روش اعمال نشده به مبلغ ناچیزی تبدیل شده که کفاف حتی یکی از قبوض را هم نمیدهد.
Germany
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا میلیاردر ها یارانه می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چرا نماینده ها این تصمیم را زودتر نگرفتد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
چون به ضرر خودشون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من نمی دانم بنزین 100 تومنی 1000 تومن شده این 900 تومن داخل جیب چه کسی می رود
نان 100 تومنی 1000 تومن شده
قبض های 1000 تومنی 40000 تومن شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
موضوع خوب بود ،دمه خبرنگار گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
20
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
شوهرمن یه معلمه که بعداز مدرسه میره آزانس تا ساعت دوازده شب کار میکنه تا بتونه خرج اجاره خونه گاز برق و هزار تا مصیبت دیگرو بده شما یه معلم که معلوم نیست چطور هفت میلیون درآمد داره رو فقط میشناسید برادر شوهرمنم معلمه چهارتا خونه داره مگه همه مثل همند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
گفتند اگه یارانه ها راه بیفته کلی سد و نیروگاه و پالایشگاه میتونیم بسازیم
برای پول در اوردن نیازمند اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر تولید داخل میباشد هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من دولت پول یارانه ای را که به مردم میدهد با قبض های سنگین برق گاز واب جبران که هیچی سود خالص هم براش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
پول آزاد شده از یارانه ها اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد نه اینکه قیمت نان و بنزین و برق و آب و گاز و تلفن و ...که چندین برابر شد اقتصادمون متحول شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ماهانه 3000میلیارد تومان رقمی که مانع از پیشرفت اقتصاد می شود و نمیگین در عوض قیمت حاملهای انرژی چندین برابر شد که با یارانه ای که پرداخت می شود قسمتی از قبوض رو میشه پرداخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
قیمتهارو بیارن پایین یارانه پیشکش
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یارانه ای که واریز میشه هزینه خانوارها از قبیل :آب و برق و گاز و نان و ... می باشد . سالانه تعدادی از گرفتن یارانه حذف میشوند در صورتی که هزینه های سوخت و .... سالیانه افزایش می یابد .
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یارانه ای که واریز میشه پول سوخت و هزینه خانوارها از قبیل :آب و برق و گاز و نان و ... می باشد . سالانه تعدادی از گرفتن یارانه حذف میشوند در صورتی که هزینه های سوخت و .... سالیانه افزایش می یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
یارانه حق همه مردم ایرانه به نیازمنذان واقعی از راه دیگه کمک کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام
قبلا میگفتید اجرای برنامه یارانه به اقتصاد کمک میکند و یاعث شکوفای اقتصاد خواهد شد .حالا بعد از گذشت چند سال میگید حذف یارانه باعث شکوفایی اقتصاد میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
تا ساله ٩٦ به هيچكس ديگر يارانه نميدن فقير و غنى نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من دوست دارم خودم یارانم روبگیرم و خرج کنم مشکلی هست ؟!
Spain
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
يكي از روساي من سالي يك بار به خارج جهت تعطيلات مي رود و به قدر 10سال حقوق من كارمند ساده خرج مي كند و بر مي گردد طي يك هفته، الان يارانه من چهارماه است قطع شده ولي ايشان يارانه اش را هم مي گيرد.
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خوب بنده خدا خرجش بیشتره پس نیازش به یارانه بیشتر از شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مگه داریم باورتون میشه حتما دیدن شما لازم ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
از پولهای بلوکه هم خبر بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
همچی قیمتش 100 برابر رفته بالا مگر یارانه ... هر ماه هم کلی نفرو حذف میکنند .... در اصل یارانه حق همه مردم ایران چه ثروتمند چه فقیر .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اون روزی که فلسفه پرداخت یارانه ها کلید خورد صرفا جهت افزایش و انجام مدیریت مردم بر حامل های انرژی بود هزینه های آب وبرق وغیره را افزایش دادند حالا می خواهند آن را قطع کنند اشکال ندارد همه مردم قریب باتفاق موافقند اما بشرطی که هزینه های انرژی را هم کاهش وبه روز اول برگردانند
۱۲۳
آخرین اخبار