تبریز؛

مرمت عمارت تاریخی شهرداری تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز از اتمام مراحل مطالعات طرح مرمت عمارت تاریخی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدبر در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات طرح مرمتی این بنا توسط مشاور مربوطه به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، شهرداری منطقه هشت پروژه مرمت این بنای ارزشمند را در چند مرحله انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه هشت تبریز به عنوان میراث دار هویّت کهن این شهر و همچنین پاسدار بافت تاریخی، مرمت عمارت با شکوه ساعت را در اولویت کاری پروژه‌های سال 95 قرار داده و این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده و در راستای اهداف گردشگری  تبریز 2018 اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت بندی طرح مرمتی، این پروژه در چند بخش اجرا خواهد شد که عملیات رطوبت‌زدایی از بنا و تقویت پی و فونداسیون ساختمان در اولویت های نخست است.

مدبر اظهار کرد: حفاظت ساختمان از خطرات تهدید کننده در اولویت نخست بوده و همزمان نسبت به مرمت 75 درب و پنجره در تمامی وجوه این بنا اقدام می‌شود.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت نیز از آمادگی این معاونت جهت آغاز پروژه به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی خبر داد و افزود: مرمّت و پاک سازی نماهای این ساختمان نیز در اولویت بعدی طرح مرمت عمارت شهرداری تبریز است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار