بیماری تب برفکی، دامداران گنابادی را غافلگیر کرد

طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر مشاهده بیماری تب برفکی در دامداری های شهرستان دامداران گنابادی را غافلگیر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، یکی از دامداران در روستای بهاباد گناباد در خصوص مشاهده این بیماری در واحد دامداری خود گفت: هر ساله پیش از شیوع این بیماری در فصل های مختلف واکسینایون دام توسط دامپزشکی گناباد انجام می شده است ولی امسال این مهم صورت نگرفته است.

صادق زاده افزود: پس از مشاهده این بیماری با دامپزشکی گناباد تماس گرفتم که مسئولین این نهاد اقدام به نمونه برداری از دام ها و تزریق واکسن نمودند.

رئیس دامپزشکی گناباد همدر اینباره گفت: پس از تماس تعدادی از دامداران نمونه برداری از چند مورد مشکوک به بیماری تب برفکی در شهرستان انجام و برای تائید و بررسی نوع بیماری به استان ارسال شد.

مقیمی افزود: تب برفکی در ابتدا باعث مرگ دام نمی شود و اگر دامدار اقدامات مربوط به درمان و پیشگیری از این بیماری به مابقی دام ها را به موقع انجام دهد می تواند دام های خود مرگ نجات دهد.

وی گفت : پیش از این موارد دیگری مشکوک به بیماری تب برفکی به دامپزشکی گناباد گزارش شده که نمونه برداری و جواب آزمایشات وجود این بیماری را تکذیب کرده بود.

معاون دامپزشکی گناباد هم به خبرنگار ما  گفت: واکسیناسیون به تنهایی از شیوع این بیماری جلوگیری نمی کند چراکه یکی از واحد هایی که پیش از این اقدام به تزریق واکسن نموده بود با این بیماری درگیر شده است.

یعقوبی افزود: قرنطینه کردن دام های بیمار ، رعایت نکات بهداشتی مهم ترین اقدامات در پیشگیری و جلوگیری از تلف شدن دام می باشد.

وی گفت: دهیاری ها در مواجه با این موارد می بایست مکانی را برای دفن دام های تلف شده در نظر گیرد.

لازم به ذکر است گفته می شود شیوع این بیماری در واحدهای دامداری شهرستان گناباد اخیرا باعث مرگ تعدادی از دام ها شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.