ادعای بلومبرگ: آمریکا و روسیه در حال رایزنی برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه

بلومبرگ مدعی است 3 دیپلمات غربی و روس اعلام کرده‌اند واشینگتن و مسکو در حال همکاری برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری بلومبرگ در مطلبی مدعی شد: سه دیپلمات غربی و روس روز جمعه اعلام کردند واشنگتن و مسکو در حال همکاری برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه هستند. 

به ادعای بلومبرگ، این رویداد را آشکارترین نشانه از عزم این دو کشور برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ 5 ساله در سوریه دانسته‌اند.  

در ادامه مطلب مذکور بدون اشاره به نام شخصی ادعا شده است: یک دیپلمات غربی در گفت‌وگو با این شبکه عنوان کرد این تلاش‌های مشترک در مراحل ابتدایی هستند و پیشنهادهای فعلی روسیه، بیشتر به مواضع دولت سوریه نزدیک است. یک دیپلمات روس هم گفت دو طرف در حال تبادل دیدگاه‌هایشان هستند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، 24 مارس (5 فروردین) پس از رایزنی‌هایی در کرملین گفت کشورش با روسیه بر سر ایجاد چارچوبی برای انتقال سیاسی و پیش‌نویس قانون اساسی سوریه تا موعد اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور)  به توافق رسیده است. 

در حال حاضر سازمان ملل متحد، رهبری مذاکراتی در ژنو میان نمایندگان دولت سوریه و معارضان این کشور را به عهده دارد. توافقی که آمریکا و روسیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه به آن دست یافته‌اند، تا حد زیادی از خشونت‌ها در این کشور جلوگیری کرده است. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار