ساری،

کارآفرینان روستایی روی بورس حمایت

کارآفرینان روستایی درمازندران تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری٬ معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران گفت : تسهیلات با نرخ سود سه درصدی به کارآفرینان روستایی استان درقالب طرح اشتغال روستاییان پرداخت می شود.

علی نبیان افزود : براساس برنامه دولت ،کارآفرینان روستایی تا سقف 80 درصد از اعتبار مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی درمناطق روستایی تسهیلات می گیرند.

وی گفت : 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ای برای طرح های تولیدی و صنعتی در روستاها متناسب با میزان اشتغال در اختیار کارآفرینان قرار داده می شود.

وی هدف از پرداخت تسهیلات با نرخ سود سه درصدی به کارآفرینان روستایی را جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری در روستاییان عنوان کرد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای اجرای این طرح 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد که در قالب تسهیلات بانکی در اختیار کارآفرینان روستایی قرار داده می شود که مدت بازپرداخت آن با احتساب دو سال دوره مشارکت( تنفس) هفت تا 9 سال است.

وی گفت: باید با عرضه تولیدات سنتی و ایجاد بازار فروش برای این محصولات زمینه توسعه اقتصادی روستاها را با مشارکت مردم افزایش داد.

استان مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در سه هزار روستا و 58 شهر سکونت دارند که 45 درصد از این جمعیت در مناطق روستایی اقامت دارند و این استان رتبه ششم کشور را از لحاظ اقامت جمعیت روستایی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، کارآفرین ، روستا ، بورس ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.