سفیر تهران در مسکو تایید کرد؛
سفیر تهران در مسکو تایید کرد؛
به گزارش
گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مهدی سنایی، -سفیر ایران در روسیه - دیروز در جمع دانشجویان در سنتپترزبورگ تائید کرد: مسکو و تهران در حال مذاکره برای حفر کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند.
سناعی بدون اشاره به جزئیات این طرح افزود: هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور کند. بله، این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.
دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است که 7 هزار کیلومتر خط ساحلی با ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان دارد.
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، این کشور، جمهوری آذربایجان و ایران، روز پنجشنبه توافق کردند که مذاکرات را درباره کریدور حمل و نقل شمال - جنوب تسریع بخشند.
بخشی از این کریدور در امتداد ساحل غربی دریای خزر از روسیه به ایران از طریق جمهوری آذربایجان قرار خواهد داشت.
انتظار میرود کریدور شمال – جنوب زمان حمل و نقل محمولهها از هند به آسیای مرکزی و روسیه را کاهش دهد.
در حال حاضر، حدود 40 روز طول میکشد تا یک کشتی، کالاها را از بمبئیِ هند به مسکو برساند اما این کریدور این زمان را به 14 روز کاهش خواهد داد. این کریدور همچنین کانال سوئز را که عوارضی گران اخذ میکند دور میزند.
انتهای پیام/
امیدوارم که این طرح عملی بشه...
:))
گردشگری ترانزیت کالا از مرکز ایران به سایر نقاط
تغییر آب و هوایی در مناطق کم آب شرقی بواسطه افزایش رطوبت و تعدیل دما
استفاده از این آب برای دستگاههای آب شیرین کن در مسیر
تغذیه سفره های زیززمینی پیرامونی و دهها مزیت دیگر
در خصوص اتصال طرح به دریای خزر فاز دوم با بررسی همه جوانب
بجاست که این طرح از یک نقطه شروع بشه
1.اقلیم ایران رو بهتر میکنه . 2. نجات گونه هایی مثل گورخر ایرانی و یوز ایرانیه3. آبهای زیرزمینی به شدت تقویت میشن
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه
خزر به مدیترانه:ایران عراق سوریه
درباره مطلبى كه گفته شد مثل خط مرزى ميشه، اينهمه كشور كه رودخونه از كشورشون رد ميشه، به خاطر اين تكه شدن؟ مهم اينه كه تو دنيا قدرت داشته باشيم مثل همه اون كشورها تا كنترل امنيت دست خودمون باشه.
البته بایدبگم این کاربایدکارشناسی بشه چون به نظر میاد اگه این کارصورت بگیره احتمال جابجای صفحات پوسته کره زمین صورت بگیره وبا رویدادجدیدبهم پیوستن خشکیهای کره زمین مواجه شویم واین جابجای کلأنقشه جغرافیای تمام کشورهارو دگرگون خواهدکرد.
عوارض زمین در ایران رو بررسی نمایید بعد نظر بدین. اگر همچین کانالی قرار بشه احداث بشه به این شکل که متصور شماست نیست. بلکه در برخی نقاط نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ خواهد بود در ضمن مهم اینه که دبی مورد نظر و نیاز چقدره؟! با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش قابل توجه تراز آبها که بخش قابل توجه آن ماحصل احداث سدهای متعدد و کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد از آبهای زیرزمینی و ... برای جلوگیری از تخریب جنگلهای شمال و در حالت حفظ کلی اکوسیستم محدوده ضلع شمالی رشته کوه البرز نیاز به این طرح را الزامی میدارد! البته بایستی جوانب استراتژیک،پدافندی و امنیتی و همچنین هزینه های این طرح مد نظر قرار گیرد.
برای جلوگیری از تکرار واقعه تلخ دریاچه ارومیه (خشک شدن دریاچه) برای دریاچه خزر این امر دور از تصور نیست!
در ضمن اینرو در نظر بگیرید که ایران میتونه با استفاده از اجرایی نمودن این طرح چقد اشتغالزایی و درآمد ارزی برای کشور داشته باشه!!!
ابعاد اشتغالزایی : نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز اجرای طرح - ایجاد اشتغال در مسیر اجرای طرح - امکان توسعه کشاورزی و صنعت در مسیر طرح - فروش محصولات و افزایش صادرات - فروش امتیاز آب به کشورهای همسایه و ... !
ضمناً هم اکنون از سال 91 پروژه ای بصورت خط لوله از خلیج فارس به سیرجان و یزد در حال اجرا می باشد که آب رو به این مناطق انتقال بده!
این کار نیروی انسانی خیلی زیادی میخواد و اینکه چندین شهر و روستا باید بره زیر آب.با این طرح کاملا مخالفم به دلایل مختلفی که در بالا هم بود.
چه خبره؟؟؟؟
مگه الکیه
هزارنفربایدبررسی کنن
مگه میشه ایران مثل آلمان بشه ایران شرقی ایران غربی
یه طرحی چندتادانشجوگفتن
فقط سوأل پرسید در دانشگاه سن پترزبورگ
قابل توجه اون دسته ازهم وطنان عزیز که درموردکشورروسیه بد میگن تادیروز که ازخبرازدواج دخترهای روسی وتابعیت درآن کشوربه وجدآمده بودین وهمه شالوکلاه کرده ودعابه جان مسولین کشورروسیه داشتین حالا چه شده ورق برگشته.به هرحال آن چیزی که مشهود میباشددرسالهای اخیردرصحنه بین الملل کشورروسیه پشتوانه ایران بوده ودرمقابل کشورآمریکا ومتحدانش ایستاده
ودرعمل هم این موضوع را ثابت کرده ,حمایتهای نظامی ازایران ومتحدان ایران ازجمله سوریه
تازشم عرض کانال ۲۶۰متر هس کسایی که میگن ایران دو نصف میشه با کمال احترام سواد درستی ندارن
نترس عزيزم هم ايران و هم روسيه در اين طرح منافع زياد دارن براى اين با هم اين طرح رو دادن، هر دو طرف اينقدر باهوشند كه ميدونن استعمار ايران عملى نيست.
میزاریم در ورودی خروجی کانل
کانال سوئز را ندیدی؟
گیت داره در داره
بسته میشه مگه الکیه
قورباغه ام نمیتونه وارد بشه اگه نخواهیم
و اینکار هم با روسها انجان نمیشه
ما خودمان انجامش میدیم
فقط روسیه سودش میبره،،
ما که نیازی به این کانال نداریم پس برای چی...،
مگه راه آهن شمال بجنوب در جنگ جهانی کم به ایران
لطمه زده که حالا کانالش باشه
به خدااول فکرکنیدبعدا اظهارنظر کنید،اگه هم مثل من کارشناس
نیستید اصلا نظر ندید .بذارید یکی که وارده نظرش روبگه...!!!
اینطوری که هیچ کس نباید هیچی بگه !
جز تعداد محدودی کارشناس
این حرف شما نسنجیده است
قرارگاه خاتم داره به عنوان یک پروژه ملی این را مطالعه میکنه
اتفاقا این دولت زیاد تمایل نداره به این
مردم مصر هر کدوم یه هزینه ای برای کانال دادن
مردم ما فکر چی هستن؟
بلند پرواز باشیم
کشور ایران صد سال پیش نیس که بتوونه کسی بهش زور بگه
شیب پایین خزر طرف ایران است و خطر خشکی سمت ایران نیس
دوم چین هم کانال بزرگی توی کشورش توی چند سال اخرین زده
کشورش هنوز پا برجاست
سوم از لحاظ کاری .... اب و هوا و خیلی چیز های دیگه به نفع ایرانه ....
دوستانی که شک دارن برن کانال چین رو مطالعه کنن
بدون مطالعه حرف نزنید ...
طرح بزرگی هست ... مانندمردم کشور مصر و چین
خوشحال باشیم ..