اعتراض جامعه مسیحی فلسطین به احداث دیوار حائل بوسیله رژیم صهیونیستی

جامعه مسیحی فلسطین احداث دیوار حائل بوسیله صهیونیستها را ادامه روند زمین‌دزدی رژیم اشغالگر می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری روز پنجشنبه اعلام کردند رژیم صهیونیستی احداث دیوار حائل در کرانه باختری اشغالی را به عنوان بخشی از طرحی که مقاومت شدید جامعه مسیحی فلسطینی را در پی داشته، آغاز کرده است. 

عکاس خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بعد از ماه ها کار مقدماتی، جرثقیل ها روز پنجشنبه دیوارهای بتونی با ارتفاع هشت متری را در بخشی از «بیت جالا» و «دره کرمیزان» در نزدیکی بیت لحم که اکثریت ساکنان آنجا را مسیحیان تشکیل می دهند، کار گذاشتند.

«نیکلا خمیس،» شهردار بیت جالا این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وی در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت « این زمین ها به خانواده ها و به فرزندان ما تعلق دارد ».

احداث این دیوار که در همه مسیر آن اعتراض فلسطینی ها را در پی داشته، به ویژه در اطراف بیت جالا با مقاومت شدید رو به رو شده است. جامعه مسیحی موفق شده بود پاپ را به نفع خود بسیج کند. 

ساکنان محلی به ضبط زمین های خود و تکه تکه شدن زندگی شان معترضند. فلسطینی ها همچنین مسیر دیوار را وسیله ای برای این رژیم تلقی می کنند که از طریق آن شهرک های همجوار «گیلو» و «هارگیلو» را که از نظر جامعه بین المللی غیر قانونی هستند، گسترش دهد.

شهردار بیت جالا گفت « بدون این زمین ها، همه مسیحی ها فلسطین اشغالی را ترک خواهند کرد.» وی همچنین گفت بیت جالا رو به گسترش بود اما با احداث این دیوار دیگر گسترش آن «غیر ممکن» است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار