لرستان،

آمادگی مساجد دانشگاه‌های استان لرستان برای اعتکاف دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان به آمادگی مساجد دانشگاه‌های استان لرستان برای اعتکاف دانشجویان اشاره کرد و گفت: امسال از تجارب سال‌های گذشته برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از لرستان،حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی در رابطه با برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد دانشگاه‌های استان لرستان گفت: امسال از تجارب سال‌های گذشته برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان برای حضور در مراسم اعتکاف از روز گذشته آغاز شده است افزود: متقاضیان تا چند روز قبل از برگزاری اعتکاف می‌توانند با مراجعه به دانشگاه ثبت نام کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان عنوان کرد: با توجه به اشتیاقی که دانشجویان استان برای حضور در این مراسم معنوی دارند احتمال می‌رود که از نظر ظرفیت مساجد نتوانیم پاسخ گوی درخواست آنها باشیم.

وی به آمادگی مساجد دانشگاه‌های استان لرستان برای برگزاری مراسم اعتکاف خواهران اشاره کرد و گفت: برای برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان پسر نیز هماهنگی هایی انجام می‌شود تا دانشجویان در برخی از مساجد داخل شهر معتکف شوند که البته برای آنها ویژه برنامه‌های خاصی مانند حلقه‌های معرفتی برگزار می‌شود.

حسینی تجوید قرآن، حلقه‌های قرآنی، سخنرانی، مداحی، قرائت ادعیه را از جمله برنامه‌های ایام اعتکاف برشمرد و بیان کرد: بسته‌های فرهنگی نیز بین دانشجویان معتکف توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف خلوت با خدا است که انسان را به فطرت اولیه خود برمی‌گرداند بنابراین وقتی انسان به فطرت خود برمی‌گردد زلال می‌شود و راحت‌تر می‌تواند انوار الهی را درک کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان  تصریح کرد: جوانان نیز بهتر می‌توانند انوار الهی را درک کنند چرا که صفحه دلشان کدر نشده و بهتر می‌توانند از این فضای معنوی و عرفانی به خوبی بهره ببرند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: اعتکاف ، مساجد ، معرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.